نیلی احمدآبادی:

اقتصاد مقاومتی بهترین گزینه برای بازنگری سیاست‌های راهبردی ماست

رئیس دانشگاه تهران گفت: اقتصاد مقاومتی اکنون بهترین گزینه برای بازنگری سیاست‌های راهبردی ماست.

اقتصاد مقاومتی بهترین گزینه برای بازنگری سیاست‌های راهبردی ماست
به گزارش خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، نیلی رئیس دانشگاه تهران در نشست هم اندیشی رئیس جمهور با جنبش عدالت‌خواه دانشجویی که در دانشگاه تهران برگزار شد، با اشاره به اینکه از نظر دانشگاهیان این روز یک روز مهم است که نماد آزادخواهی آرمان‌خواهی و مبارزه با استبداد و خودکامگی است عنوان داشت: دانشجویان روحیه آرمان‌خواهی خود را حفظ کردند و گذشت زمان خللی در این موضوع ایجاد نکرده است.

وی افزود: دانشجویان از جمله قشرهایی هستند که تلاش می‌کنند تا در جهت رفع نیازهای کشور گام بردارند و کشور را در جایگاهی که لازم است قرار دهند.

رئیس دانشگاه تهران با بیان اینکه مواردی زیادی را می توان برشمرد در جمهوری اسلامی ایران دستاوردهای بسیاری به دست آمده است یادآور شد: اما این سوال در ذهن دانشجویان مطرح است چرا با وجود دستاوردهای گوناگون کشور از نظر اقتصادی با مشکل مواجه است و دانشجویان نگران اشتغال و آینده خود هستند.

نیلی با بیان اینکه بررسی‌ها نشان می دهد که رابطه مستقیمی میان کیفیت و به کارگیری دانشگاه‌ها و تصمیم‌سازی و تصمیم گیری وجود دارد گفت: نتایج پژوهش‌های انجام شده نشان می‌دهد که در کشورهای توسعه‌یافته میزان مشارکت دانشگاه و جامعه بیش از 55 درصد است اما در کشورهای کمتر توسعه یافته این میزان کمتر از 5 درصد می‌باشد.

رئیس دانشگاه تهران ادامه داد: این موضوع را می‌توان در میزان ارتباط پایان‌نامه‌ها با مشکلات کشور بررسی کرد و دانشگاه تهران بیش از 30 هزار  دانشجوی کارشناسی، کارشناسی‌ارشد و دکتری دارد که تنها بخش اندک انها با مشکلات کشور ارتباط دارد و این موضوع در عدم کیفیت محصولات داخلی کاملا نمایان است.

نیلی افزود: این عدم ارتباط را می توان به خوبی در بازارهای جهانی مشاهده کرد که ایران حتی در بازارهای داخلی هم بازار رقابت را در اختیار رقیبانی قرار می‌دهد که بعضا با محصولات بی‌کیفیت خود در حال جولان هستند.

رئیس دانشگاه تهران با بیان اینکه اکنون که پس از برجام شاهد گسترش ارتباطات بین‌المللی ایران با جهان هستیم و اقتصاد مقاومتی بهترین گزینه برای بازیگری سیاست‌های راهبردی ماست یادآور شد: به نظر می‌رسد مشارکت دانشگاه‌ها و دانشجویان اگر به آنها اعتماد شود در حل مشکلات کشور بسیار پررنگ خواهد بود و همچون کشورهایی مثل چین و هند شاهد مشارکت معکوس دانشجویان خواهیم بود و بی‌درنگ دانشجویان به کشور خود اعتماد خواهند کرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار