رييس سازمان بيمه سلامت؛

از ورود تعذيه به بسته بيمه پايه حمايت می‌كنيم/ نظامت سلامت صنفی شده و هيچكس به فكر مردم نيست

رييس سازمان بيمه سلامت گفت: با قرار گرفتن تغذيه در بسته پايه بيمه‌ای موافق هستيم و به عنوان يک سرمايه‌گذاری به آن نگاه می‌كنيم.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمد جواد کبیر در هفدهمین کنگره بین المللی تغذیه انترال و پرنترال آسیا در هتل المپیک گفت: قرار گرفتن تغذیه در بسته پایه بیمه اي نه تنها اتلاف هزينه نيست بلكه نوعي سرمايه گذاري محسوب شده و ما به دنبال آن هستيم تا با مداخلات مناسب شرایط بهتري ايجاد كنيم.

وی بیان کرد: بیماری های سندروم متابولیک، دیابت ، کبد چرب و چاقی باید در بسته بیمه پایه مورد توجه قرار گیرند که برای این کار به شواهد و مستنداتي راهبردی جهت تدوین پروتکل اجرایی و راهنماي باليني نیاز داریم.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت گفت: نظام سلامت صنفي شده و هيچ كس به فكر سلامت مردم نيست. بايد به سمتي برويم كه شواهد و مسندات كافي براي ارائه یک بسته خدمات پايه وجود داشته باشد.

كبير افزود: از مشکلات نظام بیمه ای کشور این است که رویکرد بیمه ها در پی کارآیی نبوده بلکه به دنبال هزینه است.

وی با بيان اينكه از سال 1391 سازمان بیمه خدمات درمانی به بیمه سلامت تبدیل شد، گفت: اساسنامه اين سازمان سطوح مختلف ماموریت های پیشگیرانه را پیش‌بینی کرده است و در این راستا اصلاح ساختاری بیمه سلامت را آغاز کردیم که دارای یک برنامه راهبردی با 11 محور است.

رييس سازمان بيمه سلامت ادامه داد: حفاظت مالی مردم در هزینه های درمانی، پوشش حفاظتی بیمه به صورت بیمه همگانی، فراهم آوردن دسترسی یکسان به خدمات درمانی، برخورداری عادلانه از خدمات سلامت و تضمین لازم برای کیفیت خدمات سلامت از طریق خرید راهبردی از جمله ماموریت های سازمان بیمه سلامت است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار