شیراز؛

پذیرش دانشجو دکترای تخصصی بیهوشی و مراقبت‌ های ویژه دامپزشکی

برای نخستین بار توسط دانشکده ی دامپزشکی دانشگاه شیراز، پذیرش دانشجو در دوره ی دکترای تخصصی بیهوشی و مراقبت‌ های ویژه ی دامپزشکی انجام می شود.

پذیرش دانشجو دکترای تخصصی بیهوشی و مراقبت‌ های ویژه دامپزشکیبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ زهره عظیمی فر مدیر روابط عمومی و امور بین الملل دانشگاه شیراز گفت: دوره دکترای تخصصی بیهوشی و مراقبت ‌های دامپزشکی برای نخستین بار در کشور با همت و پی گیری دانشگاه شیراز تدوین و ارائه شده و پس از طی مراحل تصویب آن در این دانشگاه و وزارت علوم، در نهایت در نشست شورای عالی برنامه ریزی آموزشی با حضور دکتر محمد فرهادی، وزیر علوم، تحقیقات و فنّاوری به تصویب رسیده است.
عظیمی فر، افزود: بر اساس برنامه ارائه شده توسط سازمان سنجش، در آزمون دکترای سال 96-95 پذیرش دانشجو در این رشته برای نخستین بار توسط دانشکده ی دامپزشکی دانشگاه شیراز انجام می شود.
وی با بیان اینکه مواد امتحانی دکترای تخصصی بیهوشی و مراقبت‌ های ویژه ی دامپزشکی در آزمون دکتری شامل دروس فیزیولوژی، فارماکولوژی، اصول جراحی و بیهوشی‏، جراحی دام کوچک و جراحی دام بزرگ است، ادامه داد: پذیرش دانشجویان این دوره از بین دانش آموختگان دکترای عمومی دامپزشکی انجام می شود.
مدیر روابط عمومی و امور بین الملل دانشگاه شیراز تصریح کرد: این دوره همانند سایر دوره‌ های رزیدنسی علوم بالینی دامپزشکی یک دوره ی بالینی بیمار محور (مشابه دوره های رزیدنسی دانشگاه علوم پزشکی)  است که با هدف تربیت مدرس و محقق برای دانشگاه‌ ها و مراکز تحقیقاتی و اجرایی تخصصی (مانند پژوهشکده ی رویان و سلول‌ های بنیادی) و تربیت متخصص بیهوشی و مراقبت‌ های ویژه برای بیمارستان‌ های دامپزشکی ارائه شده است.
انتهای پیام/ر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار