در آئینی از یاوران وقف و اصحاب رسانه استان که در زمینه ترویج فرهنگ وقف فعالیت می کنند تجلیل شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، رئیس کل دادگستری استان در این همایش که در آستان مبارک امامزاده سید عباس بن موسی بن جعفر (ع) بجنورد برگزار شد گفت: براساس روایات، بهترین افراد کسانی هستند که برای خلق خداوند سودمند باشند و وقف، یکی از مصادیق بارز خیرخواهی وسود رسانی به خلق خداست.

حجت الاسلام نورالله قدرتی به وضعیت نامناسب خوابگاه های دانشجویی اشاره کرد و گفت: یکی از آسیب ها ی اجتماعی کنونی استان نبود فضای مناسب خوابگاهی برای دانشجویان است . وی از واقفان خواست تا خانه های مسکونی را برای ایجاد خوابگاه وقف کنند .

رئیس کل دادگستری استان توجه به حوزه بهداشت و درمان و کمک به خانواده مددجویان و زندانیان را نیز از ضرورت های وقف در استان برشمرد و افزود: هم اکنون 2 هزار زندانی در استان داریم که با احتساب خانواده های آنها می توان گفت بیش از 10 هزار نیازمند ،نیاز ضروری به کمک خیران دارند.

سید عباس وزیری قائم مقام صداوسیمای مرکز خراسان شمالی هم با تبیین نقش رسانه ها در ترویج و فرهنگ سازی وقف در جامعه گفت: در آموزه های دینی و اسلامی بر عمل نیک و صدقه جاریه تاکید شده است و وظیفه رسانه هاست که این فرهنگ خیرخواهانه دینی را در جامعه ترویج دهند.

حجت الاسلام سید جواد رئوف سید نژاد مدیرکل اوقاف وامور خیریه استان نیز با بیان اینکه بیش از 70درصد موقوفات خراسان شمالی مربوط به وقف مجالس سیدالشهداست گفت: یکی از مهم ترین برنامه های این اداره کل، برنامه ریزی و فرهنگ سازی برای سوق دادن موقوفات جدید به سوی نیازهای استان است.

در این همایش از تعدادی از یاوران وقف و اصحاب رسانه استان که برای ترویج فرهنگ وقف فعالیت می کنند، تجلیل شد.

استان خراسان شمالی، پنج هزار و 400 موقوفه با حدود 10 هزار رقبه ثبت شده دارد.0

انتهای پیام/ط

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.