مشهد؛

تربیت یک میلیون و 500 هزار سفیر سلامت در کشور

مدیر کل دفتر آموزش و ارتقای سلامت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: هم اکنون یک میلیون و 500 هزار سفیر سلامت در کشور تربیت شده است،

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،شهرام رفیعی پور امروز در دومین روز همایش آموزشی 'ازدواج سالم و نیاز سنجی سلامت جامعه' در مشهد اظهار کرد: با تلاش های انجام شده، 60 درصد مردم کشور از سواد سلامت در حد مطلوب برخوردار شده اند. این در حالی است که سواد سلامت 40 درصد جمعیت ایران ضعیف و نامطلوب است.

وی افزود: تلاش می شود با برنامه ریزی برای توسعه طرح خود مراقبتی و تربیت سفیران سلامت در کشور نسبت به رشد و افزایش سواد سلامت و آگاهی های مردم نسبت به تضمین سلامت و دوری آنان از بیماری ها اقدام شود.

مدیر کل دفتر آموزش و ارتقای سلامت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی  با بیان اینکه هم اکنون یک میلیون و 500 هزار سفیر سلامت در کشور تربیت شده است، گفت: در بین جمعیت دانش آموزی نیز 500 هزار سفیر سلامت آموزش داده شده اند.

رفیعی پور افزود: باید از هر 10 دانش آموز یک نفر به عنوان سفیر سلامت تربیت شود تا نسبت به تامین سلامت سایر همکلاسی ها و هم سن و سالان خود تلاش کند.

وی اظهار کرد: 65 تا 85 درصد مراقبت ها از جنس خود مراقبتی است به این معنا که خود مراقبتی در تامین سلامت افراد جامعه و پیشگیری از ابتلا به بیماری ها حرف اول را می زند.
وی گفت: به همین دلیل توسعه و ترویج سبک زندگی سالم و آموزش به مردم در زمینه تامین و تضمین سلامت خود امری مهم و الزامی است.

مدیر کل دفتر آموزش و ارتقای سلامت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه تشریح نحوه اجرای طرح 'ازدواج مناسب، سالم و پایدار' از اهداف برگزاری این همایش است، افزود: در اجرای این طرح در تمام 57 دانشگاه علوم پزشکی کشور تشکل های دانشجویی و معاونت دانشجویی نسبت به تربیت و آموزش سفیران سلامت و توسعه آموزشها در بین مردم اقدام می کنند.

همایش آموزشی 'ازدواج سالم و نیاز سنجی سلامت جامعه' با حضور مدیران گروه و کارشناسان مسئول آموزش و ارتقای سلامت و کارشناسان سلامت نوجوانان، جوانان، مدارس و دانشگاههای علوم پزشکی سراسر کشور که از 16 آذر ماه در مشهد آغاز شده است مدت 2 روز ادامه دارد.

انتهای پیام//ف.ف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار