آتش گرفتن شش آیفون در چین

شرکت اپل اعلام کرد عوامل خارجی موجب آتش‌سوزی تلفن‌‌های همراه این شرکت شده‌اند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از بی‌بی‌سی، شرکت اپل، عوامل خارجی را در آتش گرفتن باتری برخی از تلفن‌های هوشمند آیفون در چین مسئول می‌داند.

8 نفر از دارندگان این تلفن همراه به نهاد حمایت از مصرف‌کنندگان شانگهای درباره آتش گرفتن آیفون 6هایشان شکایت کرده اند. شرکت اپل نیز اعلام کرده است این دستگاه‌ها را مورد آزمایش قرار داده است و هیچ مورد نگران کننده‌ای در این محصولات کشف نکرده است.

یک تحلیلگر مسائل فناوری نیز به بی‌بی‌سی گفت این مشکل، همه‌گیر نبوده است. اپل اعلام کرده است صدمات فیزیکی خارجی موجب شده است این آیفون‌ها دچار آتش‌سوزی شوند.

با این‌حال، این شرکت اتهام‌ها درباره واکنش دیرهنگام به این شکایت‌ها را رد کرد.

اکنون، شکایت‌های دیگری از جانب شورای مصرف‌کنندگان "شانگ‌های" متوجه شرکت اپل شده است. خاموش شدن ناگهانی تلفن‌های همراه آیفون – علی‌رغم شارژ بودن باتری‌ها – در میان این شکایت‌ها قرار دارند. ماه گذشته، این غول فناوری طی اعلام یک فراخوان در چین، باتری آیفون‌های معیوب کاربران چینی را تعویض کرد. با این‌حال، این شرکت اصرار ورزیده است این مشکل، ایمنی کاربران را به خطر نخواهد انداخت.

در سه ماهه پایانی سال جاری میلادی، سطح فروش آیفون‌های شرکت اپل در چین کاهش یافته است. ناظران، ایجاد بازار رقابتی با تلفن‌های همراه چینیِ ارزان‌بها‌ را دلیل این مسئله می‌دانند.

سازندگان تلفن‌های همراه چینی پس از به وجود آمدن مشکل‌های مشابه برای باتری تلفن‌همراه "گلکسی نوت 7" شرکت سامسونگ، سود بسیاری را به جیب زدند. تحلیلگران معتقدند این مشکلات به محبوبیت سامسونگ آسیب نرسانده اند، اما بی‌اعتمادی نسبت به محصولات الکترونیکی خارجی در چین را افزایش داده اند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار