اسکنر عنبیه گلکسی اس8 ایمن‌تر از فناوری اثر انگشت پلیس فدرال آمریکا

شرکت سازنده اسکنرهای عنبیه به کار رفته در پرچم‌‎دار جدید سامسونگ ادعا کرده است امنیت این روش، از فناوری تشخیص اثر انگشت پلیس فدرال آمریکا دقیق‌تر است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از وب‌سایت بیزنس اینسایدر، شرکت سامسونگ در رونمایی از تلفن‌های همراه پرچم‌دار خود، اعلام کرد گلکسی اس8 و گلکسی اس 8 پلاس قابلیت باز کردن قفل گوشی از طریق اسکن عنبیه چشم را دارند.

همانگونه که انتظار می‌رود، در تبلیغات و بازاریابی‌ها ادعا می‌شود اسکن عنبیه نسبت به اسکن اثر انگشت، از امنیت بالاتری برخوردار است. اما جالب اینجا است که به نظر می‌رسد قابلیت اسکن عنبیه تلفن‌های همراه سامسونگ از فناوری تشخیص اثر انگشت پلیس فدرال آمریکا نیز قابل اعتمادتر است.

مدیر عامل شرکت سازنده فناوری اسکن عنبیه که در تلفن‌های همراه سامسونگ به کار رفته اند در این‌باره گفت: "پلیس فدرال آمریکا در هر اسکن اثر انگشت، 13 نقطه را با یکدیگر تطبیق می‌دهد. به این ترتیب، با 10 انگشت، در کل 130 نقطه مختلف شناسایی می‌شوند. این در حالی است که اسکنر عنبیه گلکسی اس8 می‌تواند از هر چشم، بیش از 200 نقطه مختلف را برای تشخیص هویت شناسایی کند. این نکته را نیز باید در نظر گرفت که گلکسی اس8 از هر دو چشم نمونه برداری می‌کند. در این صورت، با هر اسکن، بیش از 400 نقطه مختلف شناسایی و تطبیق داده خواهند شد."

از موارد اسکن شده به وسیله فناوری جدید سامسونگ، می‌توان به شیارهای منحصر به فرد چشمان کاربران اشاره کرد. دوربین اسکنر عنبیه گلکسی اس8 از اشعه‌ای شبیه به مادون قرمز استفاده، و این شیار‌ها را با دقت بالا بررسی می‌کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار