جهانگیری در دیدار مجمع نمایندگان استان کرمانشاه:

هم مرز بودن كرمانشاه با عراق فرصتی برای توسعه صادرات است

جلسه ملاقات مجمع نمايندگان استان كرمانشاه با معاون اول رييس جمهور عصر امروز (چهارشنبه) برگزار شد.

هم مرز بودن كرمانشاه با عراق فرصتی برای توسعه صادرات استبه گزارش حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اسحاق جهانگيري با بيان اينكه مردم استان كرمانشاه حق بزرگي بر گردن همه ما دارند، گفت: مردم اين استان در دوران دفاع مقدس ايستادگي و مقاومت زيادي از خود نشان دادند و هرچه در جهت رفع مشكلات اين استان تلاش كنيم، در مقابل از خودگذشتگي آنها كاري اندك است.

معاون اول رييس جمهور با اشاره به استعدادهاي فراوان استان كرمانشاه از جمله در بخش هاي مختلف از جمله كشاورزي، خاطرنشان كرد: امروز اصلي ترين محدوديت توسعه ايران كمبود آب است و خوشبختانه استان كرمانشاه به جز در برخي مناطق با اين مشكل مواجه نيست و مي تواند با برنامه ريزي صحيح و استفاده از روش هاي نوين آبياري، به توسعه بخش كشاورزي بپردازد.

جهانگيري همچنين با يادآوري هم مرز بودن استان كرمانشاه با كشور عراق، گفت: استان كرمانشاه از بازار بزرگي در كشور عراق برخوردار است و مي تواند با رويكرد صادرات به دنبال افزايش توليدات خود باشد و از اين طريق وضعيت اقتصادي استان را بهبود بخشد.

معاون اول رييس جمهور با اشاره به مطالبه مردم استان كرمانشاه مبني بر ايجاد منطقه آزاد قصر شيرين، افزود: اين موضوع در سفر استاني رييس جمهور نيز مطرح شده است و دولت تلاش خواهد كرد حتي الامكان به خواست مردم استان در اين زمينه عمل كند البته بايد اين اطمينان حاصل شود كه ايجاد منطقه آزاد قصر شيرين منجر به توسعه استان خواهد شد. 

جهانگيري همچنين با اشاره به عدم تكميل طرح پالايشگاه آناهيتا در استان كرمانشاه، بر لزوم بررسي دلايل تاخير در اجراي اين پروژه تاكيد كرد و از معاون نظارت و هماهنگي خود خواست اين موضوع را با وزارت نفت مورد بررسي قرار دهند.

معاون اول رييس جمهور با تاكيد بر لزوم تكميل و اجراي راه آهن كرمانشاه، گفت: احداث آزادراه همدان – سنقر- كرمانشاه نيز نيازمند سرمايه گذار است كه بايد هرچه سريعتر بررسي هاي لازم انجام و سرمايه گذار مناسب براي اجراي اين پروژه مشخص شود.

در اين جلسه استاندار كرمانشاه نيز گزارشي از وضعيت استان در بخش هاي مختلف ارائه كرد و بيكاري را مهمترين دغدغه مردم استان دانست و خواستار توجه ويژه دولت به وضعيت اقتصادي و اشتغال استان شد.

نمايندگان مردم استان كرمانشاه در مجلس شوراي اسلامي هم در اين نشست به بيان نظرات و ديدگاه هاي خود پرداختند و ضمن تشريح مشكلات حوزه هاي انتخابيه خود، خواستار تصميمات راهبردي و اساسي براي رفع بيكاري در استان كرمانشاه شدند و تنگناها و نيازهاي اساسي استان را مطرح كردند.

انتهای پیام /
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار