اردبیل؛

موسسات خیریه استان اردبیل باید تخصصی شوند

استاندار اردبیل با اشاره به تعدد موسسات خیریه بر پرهیز از موازی کاری تاکید کرد و گفت: باید با هدف ارائه خدمات بهتر و متمرکز به نیازمندان و مددجویان، در جهت تخصصی کردن موسسات خیریه برنامه ریزی کرد و کوشید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ مجید خدابخش که در جلسه شورای مشارکت های مردمی با بهزیستی استان اردبیل، سخن می گفت بر ایجاد شرایط و تمهیدات لازم جهت جلب، جذب و انتقال مشارکت و هدایای نقدی ایرانیان خارج از کشور و هم استانی های مقیم در دیگر استان ها به استان اردبیل تاکید کرد و افزو: باید از ظرفیت معنوی شخصیت های علمی، مذهبی، فرهنگی، ورزشی و هنرمندان استان در جهت جلب و افزایش میزان مشارکت های مردمی و مساعدت های مالی آنان جهت حل مشکلات نیازمندان و مددجویان استان بهره جست.

وی به معضل اجتماعی تکدی گری در استان هم اشاره کرد و گفت: باید با فرهنگ سازی مناسب، همکاری مردم ورسانه ها بویژه صداوسیما این مشکل استان را به یکباره حل کرد.

وی افزود: متاسفانه عده ای با سوء استفاده از اعتقادات دینی و مذهبی و تحریک احساسات نوع دوستی مردم استان، اقدام به تکدی گری می کنند.

مدیر کل بهزیستی استان اردبیل نیز گفت: در ۶ماهه اول سال جاری کمک های نقدی و غیر نقدی اقشار مختلف مردم و خیرین استان اعم از فطریه و طرح مهر به ارزش ریالی ۳۳میلیارد و ۵۷۰ میلیون ریال جمع آوری شده است که در بخش های مسکن، توانمندسازی معلولان، ازدواج، جهیزیهو اشتغالمددجویان، پشتیبانی، فرهنگی، ورزشی و هزینه های موردی هزینه شده است.

رحیمی مدیر کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل نیز از توزیع سبد غذایی به مددجویان بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی(ره) استان به ارزش ۲۱۰میلیارد ریال در ۳ سال گذشته خبر داد.

در این جلسه مصوب شد از محل مشارکت های مردمی بهزیستی در جهت تعمیر و نگهداری خانه های وقف شده به بهزیستی هزینه شود.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.