اردبیل؛

وجود 12 راهدارخانه ثابت و سیار در راههای ارتباطی استان اردبیل

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اردبیل از وجود 12 راهدارخانه ثابت و سیار در راههای ارتباطی استان اردبیل خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ علی رحمتی از وجود 10 نمایندگی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای در شهرستان های استان خبر داد و بیان کرد: در راههای ارتباطی استان 9 راهدارخانه ثابت و سه راهدارخانه سیار وجود دارد.

وی برفروبی، یخ زدایی و نمک پاشی در زمستان، تعمیر و نگهداری جاده ها، نصب حفاظ در پرتگاهها، خط کشی جاده ها، نگهداری سیستم روشنایی، اصلاح پیچ ها و نقاط حادثه خیز و همکاری با پلیس راه را از جمله وظایف راهداری ذکر کرد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اردبیل گفت: اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای روزانه با 120 تیم و 411 نفر و در مجموع در طول این مدت با 38 هزار و 223 نفر در محورهای مواصلاتی استان آماده ارائه خدمات به مسافران خواهند بود.

رحمتی بیان کرد: این طرح با مشارکت اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای، اورژانس و فوریت های پزشکی، جمعیت هلال احمر، امدادگران مجاز خودرو و پلیس راه در تمام راههای ارتباطی استان بویژه در گردنه های برفگیر صائین، اسالم، حیران، سرچم و راههای سخت گذر و کوهستانی اجرا خواهد شد.

وی با بیان این که استان اردبیل یکی از مناطق کوهستانی و برفگیر در کشور است، اضافه کرد: 229 دستگاه انواع ماشین آلات سنگین، نیمه سنگین و سبک راهداری در این مدت در جاده های استان مستقر هستند تا زمینه سفر ایمن در جاده های استان به مسافران و وسایط نقلیه را فراهم کنند.

رحمتی گفت: طول شبکه راههای استان اردبیل 6 هزار و 371 کیلومتر است که 131 کیلومتر از آنها بزرگراه ، یک هزار و 418 کیلومتر راه اصلی و فرعی و مابقی معادل 4 هزار و 768 کیلومتر راههای روستایی به صورت آسفالت و شوسه و خاکی است.

وی افزود: سهم استان اردبیل از بزرگراهها و راههای اصلی 1.9 درصد و سهم راههای روستایی استان نیز 2.9 درصد از کل راههای موجود در کشور است.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.