اردبیل؛

کاهش 6 درصدی تلفات جاده ای در استان اردبیل

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اردبیل از کاهش 6 درصدی تلفات جاده ای در 7 ماهه نخست امسال در استان اردبیل خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ علی رحمتی افزود: آمار های رسمی اخذ شده از پلیس راه استان اردبیل نشان می دهد تلفات جاده ای در محور اردبیل سرچم بسیار پایین تر از سایر محورهای مواصلاتی استان اردبیل به خصوص محور اردبیل آستارا است.

وی گفت: محور اردبیل سرچم به طول 118 کیلومتر که به منظور کاهش زمان سفر به مرکز کشور، کاهش مصرف سوخت و خروج استان از بن بست ایجاد شده است علارغم وجود برخی معایب این محور از ایمنی نسبی برخوردار می باشد.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اردبیل گفت: بطوری که از ابتدای بهره برداری تا مهر ماه امسال در این محور شاهد 25 تصادف منجر به فوت بوده ایم که در این تصادفات متاسفانه 39 نفر جان خود را از دست داده اند.

رحمتی افزود: یک پنجم این متوفیان در اثر تصادف تریلی دانگ فنگ با سواری آر دی بوده که به دلیل عدم توانایی راننده تریلی در کنترل آن در سرپایینی انتهای محور رخ داده است.

وی اظهار داشت: در طول 2 سال و 7 ماه اخیر تعداد تلفات محور آستارا به تونل حیران به طول 45 کیلومتر 16 نفر یعنی 50 درصد بیشتر از تعداد تلفات محور 70 کیلومتری فاراب – سرچم می باشد.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اردبیل افزود: در طی 4سال و 7 ماه اخیر تعداد تلفات سه راهی سحرا به سه راهی مشگین شهر به طول 38کیلومتر 21 نفر یعنی در حدود 36 درصد بیشتر از تعداد تلفات سه راهی فاراب به سرچم به طول 70 کیلومتر است.

رحمتی با ذکر اینکه حتی یک مورد از تلفات جاده ای برای ما قابل قبول نیست گفت: برای افزایش ایمنی و کاهش تلفات در این جاده بطول 800 متر نیوجرسی در محل پرتگاه ها و قوس های بلند نصب شده و برای 1200 متر دیگر در دست اقدام است.

وی گفت: 20 مورد تابلوی خطر واژگونی در فواصل یک کیلومتر نصب شده و جهت افزایش میدان دید رانندگاه در پیچ های سه راهی شمس آباد به مقدار 47 هزار متر مکعب طی سال های 94 و 95 به طول 120 کیلومتر ترانشه برداری انجام گرفته است و نیرو رسانی و روشنایی تونل ها و فواصل ما بین تونل ها نیز در دست اقدام می باشد.

وی طرح ارتقای ایمنی و برنامه ریزی و تسهیل عبور و مرور را از مهمترین اولویت های این اداره دانست و بیان کرد: انتظار می رود با حمایت مسئولین استانی و کشوری و با اختصاص بودجه ای مناسب برای سال آتی بتوانیم اقدامات موثری برای رفع عیوب این محور و دو بانده کرده دو قطعه از این محور را آغاز بکنیم.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.