اردبیل؛

شناسایی 17 واحد آلاینده محیط زیست در استان اردبیل

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل گفت: 17 واحد آلاینده محیط زیست در این استان شناسایی شده و 9 واحد آن که منجر به آلایندگی هوا بوده مشمول پرداخت عوارض آلایندگی شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ محمد خداپرست در نخستین کارگاه مقابله با آلودگی هوا که در سالن شیخ صفی استانداری اردبیل برگزار شد افزود: بحث جلوگیری از آلودگی هوا در کلانشهرها مورد بررسی قرارگرفته و بر اساس بخشنامه صادره استانهایی که فاقد طرح آلایندگی هوا هستند باید طرح آلودگی هوا را تهیه و تدوین کنند که در این راستا این طرح در استان اردبیل در حال مطالعه است و در صورت تخصیص اعبتار اجرایی می شود.

وی بخش عمده آلودگی هوا در استان اردبیل را ناشی از فعالیت صنایع دانست و افزود: بیشتر آلایندگی ها از سوی کارخانه های آسفالت ، شن و ماسه وسیمان صورت می گیرد که برای جلوگیری از این آلایندگی ها هماهنگی های لازم با صاحبان صنایع انجام گرفته و امید است با همکاری یکدیگر بتوانیم از آن پیشگیری کنیم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان با اشاره به پایش کیفی هوای محیط شهری تصریح کرد: ایستگاه تحقیق کیفی هوای محیط شهری در اردبیل بصورت آنلاین گزارش های آلایندگی را دریافت و اطلاع رسانی لازم را انجام می دهد که لازم است یک ایستگاه دیگر هم در داخل شهر راه اندازی شود تا بتوان پایش کیفی هوا را به نحو احسن انجام داد.

انتهای پیام/ع



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.