اردبیل؛

اجرای 5 طرح حوزه آبخیزداری در استان اردبیل

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل گفت: طرج آبخیزداری 5 حوزه آبخیزداری در قالب اقتصاد مقاومتی در این استان در دست اجرا ست که با بهره برداری از آنها شاهد تحول در بخش آبخیزداری خواهیم بود .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ شهامت هدایت افزود: این طرح ها شامل حوزه آبخیز درویش چایی سرعین ،حوزه آبخیز خمس خلخال، حوزه آبخیز انار مشگین شهر، حوزه آبخیز قوری چایی پارس آباد و حوزه آبخیز خوجین و فنارود خلخال است که در اولویت برنامه های اجرایی قرار گرفته و به سرعت اجرا می شود.

وی با اشاره به پیشرفت فیزیکی حوزه آبخیز درویش چایی و خمس خلخال افزود:70 درصد مطالعات درویش چایی انجام شده که در قالب 17 هزار هکتار اجرایی و 100 درصد مطالعات طرح خمس هم در قالب 5 هزار و 400 هکتار به اتمام رسیده که در حال واگذاری به بهره برداران جهت اجرای طرح گیاهان دارویی، جنگل کاری اقتصادی و گل محمدی است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل افزود: حوزه آبخیز انار مشگین شهر و قوری چای پارس آباد در حال مطالعه است اما مطالعات حوزه خوجین و فنارود خلخال به اتمام رسیده بطوری که عملیات اجرایی آن هم تکمیل ودر حال واگذاری به بهره برداران است.

هدایت افزود: در حوزه خوجین و فنارود هشت بند احداث شده که در اجرای طرح های اجتماعی آبیاری موثر خواهد شد.

وی گفت: جلوگیری از فرسایش خاک، ذخیره آب، جلوگیری از سیل و رانش، تامین آب مورد نیاز بهره برداران، بهره برداری از آب و خاک، اجرای طرح های گیاهان دارویی، درختکاری،جنگل کاری، ایجاد اشتغال و بالابردن درآمد اقتصادی بهره برداران عرفی از جمله اهداف اجرای طرح های آبخیزداری است.

انتهای پیام/ح

برچسب ها: اردبیل ، اجرای ، طرح ، آبخیزداری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار