رییس سازمان نظام پرستاری در همایش روز پرستار؛

اختلاف بین پزشکان و پرستاران باید اصلاح شود

رییس سازمان نظام پرستاری گفت: دریافتی پزشکان فوق تخصص و متخصص نباید از 2 الی 3 برابر بیشتر باشد.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمد آدابی رییس سازمان نظام پرستاری کشور در همایش روز دانشجویان پرستاری که صبح امروز در سالن فردوسی برگزار شد، با اشاره به اینکه دوره تحصیلی یک دانشجوی پرستاری حداقل چهار سال باید باشد، گفت: بعضی از مسئولان از ابتدای تاسیس سازمان در خصوص جریان پزشک‌سالاری با ما همسو بودند که متاسفانه در سال های اخیر جذب پزشک سالاری شدند.

وی با بیان اینکه سیاست‌های کشور انگلستان سعی در ایجاد تفرقه بین پرستاران دارند، تاکید کرد: سازمان نظام پرستاری از این رفتارها جلوگیری می کند و دانشجویان پرستاری باید راه سازمان را ادامه دهند.

آدابی با بیان اینکه باید فضای مناسبی را برای ظهور امام زمان (عج) آماده کنیم، تصریح کرد: فهم و درک یک دانشجو باید توام با بینش باشد.

رییس سازمان نظام پرستاری با اشاره به اینکه دانشجو مؤذن جامعه است، بیان کرد: یک دانشجو باید یک نگاه استراتژیک و آینده نگری داشته باشد و نباید کم احتیاط باشد.

رییس سازمان نظام پرستاری با بیان اینکه رفتار یک دانشجو باید روشنفکرانه باشد، یادآور شد: یک دانشجو باید از تاریخچه تحولات تحصیلی پرستاری کشور آگاه باشد و مطالب پرستاری را پیگیری کند.

آدابی با بیان اینکه افراد ضعیف دروغ می گویند، اظهار داشت: افزایش قدرت دانشجو و پرستار مانع دروغگویی در نظام سلامت می شود.

برنامه‌ریزی لازمه موفقیت دانشجو
در ادامه این همایش عباس کشفی معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان نظام پرستاری کشور با بیان اینکه یک دانشجو باید خواسته ها و مطالبات خود را درخواست کند، اظهار داشت: آیین نامه دانشجویی شورای هماهنگی که در سراسر کشور در حال تشکیل است، توسط هیات علمی اداره می شود.

به گفته معاونت فرهنگی اجتماعی سازمان نظام پرستاری کشور، شورای دانشجویی جهت رسیدگی به امور و انجام طرح های پرستاری تشکیل شده است.

وی به سختی و زیان بار بودن رشته پرستاری اشاره کرد و تاکید کرد: دانشجو باید پر انرژی، با انگیزه و با اعتماد به نفس بالا به فعالیت های خود ادامه دهد.

وی با اشاره به مشخص بودن وضعیت پرستاران اشاره کرد و افزود: از ساعت 14 بعد از ظهر مسئولیت بخش های درمانی، اداری و غیره بیمارستان ها بر عهده پرستاران است.

کشفی با بیان اینکه یک پرستار باید در جامعه خدمات ارایه دهد، تصریح کرد: هدف از تشکیل تشکل دانشجویی، پاسخگویی به نیازهای دانشجویان و بیان انتقاد و پیشنهاد از سوی سازمان نظام پرستاری به دانشجویان است.

معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان نظام پرستاری در پایان بیان کرد: یک دانشجو باید جهت آگاهی از گذشته، حال و آینده یک برنامه‌ریزی درست داشته باشد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار