سنندجی مطرح کرد؛

خودروها و موتورسیکلت‌ها از عوامل اصلی تصادفات در خطوط بی.آر.تی/ باید با کنترل هوشمند مانع ورود آن‌ها شد

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهرداری تهران گفت:خودروها و موتورسیکلت‌ها از عوامل اصلی تصادفات در خطوط بی.آر.تی است و باید با کنترل هوشمند مانع ورود آن ها به خطوط بی .آر.تی شد.

خودروها و موتورسیکلت‌ها از عوامل اصلی تصادفات در خطوط بی.آر.تیبه گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، پیمان سنندجی مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهرداری تهران با تاکید بر اینکه کنترل ورود موتورسیکلت‌ها تنها از ورودی های اصلی خطوط بی .آر.تی کافی نیست، اظهار داشت: خودروها، موتورسیکلت‌ها و عابران پیاده از عوامل اصلی تصادفات در خطوط بی.آر.تی است.

وی گفت: سبقت گرفتن موتورها از اتوبوس ها در خطوط بی .آر .تی و همچنین عدم دید موتورسیکلت‌ها به هنگام پیاده و سوار شدن مسافران باعث مشکلات جدی از جمله تصادفات در خطوط بی .آر.تی می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه اقدامات پلیس برای جلوگیری از ورود موتورها به خطوط بی .آر.تی لازم اما کافی نیست، گفت: راه های فرعی ورود موتورها به خطوط بی .آر.تی بسیار زیاد است و کنترل پلیس در ورودی های اصلی کافی نیست، بنابراین باید همان طور که دوربین های هوشمند برای کنترل ورود خودروهای شخصی در خطوط نصب شده از این ابزار برای جلوگیری از ورود موتورها نیز بهره بگیریم.

وی با تاکید بر اینکه ترمز گرفتن ناگهانی اتوبوس باعث تصادف می‌شود، گفت: مسلما اتوبوس دوکابینی که معمولا تعداد زیادی مسافر را درون خود دارد به دلیل ورود خودروی شخصی در خط زمین‌گیر می‌شود.

سنندجی افزود: وقتی اتوبوس به دلیل دویدن یک عابر در وسط خط به یکباره ترمز می‌کند مسافت زیادی طی شده و احتمال تصادف بالا می‌رود.

وی همچنین گفت: می‌توان با اجرا و اعمال قوانین یکپارچه و سختگیرانه این معضل را حل کرد تا آسیب‌های جانی و مالی این معضل به حداقل برسد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار