حکیمی پور خبر داد

باید وضعیت باغ رهنما رسیدگی شود

رئیس کمیته میراث فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران گفت: باید به وضعیت باغ رهنما در شمال شهر تهران رسیدگی شود.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ احمد حکیمی پور رئیس کمیته میراث فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه مشکلاتی برای خانه باغ رهنما به وجود آمده است، اظهار داشت: پروژه‌ای در مجاورت این باغ که در سال 82 ثبت ملی شده، در حال ساخت است که شهرداری تهران اعلام کرده بود که متوقف شده است.

وی با بیان اینکه دو نفر از مفاخر بزرگ کشور مانند رهنما و دکتر شهیدی، آثار خود را در این مکان منتشر کردند، افزود: با ساخت این پروژه مجاور، بخشی از ساختمان خانه تاریخی ترک برداشته و باعث به وجود آمدن مشکلات عدیده‌ای برای این خانه ملی شده است.

رئیس کمیته میراث فرهنگی شورای شهر تهران گفت: نمی دانم چرا برای این خانه تاریخی که به ثبت ملی هم رسیده، اقدام اساسی و مناسب برای رفع مشکلات آن صورت نمی‌گیرد؟

حکیمی پور با تأکید بر اینکه خانواده‌های آن مرحوم در این خانه زندگی می‌کنند و از این اتفاقات گلایه دارند، یادآور شد: درخواست دارم تا به وضعیت این خانه رسیدگی شود.

وی با بیان اینکه تهران شهری بی‌دفاع شده است، تأکید کرد: سوداگران به دنبال آن هستند که از این فضا سوء استفاده کنند، به همین دلیل درخواست دارم که شهرداری تهران این قطعه بزرگ که باغ نیز محسوب می‌شود را خریداری کند.

حکیمی پور تصریح کرد: مالکان مجوز ساخت ۳۰ طبقه گرفته اند به همین دلیل باید به این نظارت‌های ضعیف رسیدگی شود.

مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران در پی اظهارات حکیمی پور گفت: اخیرا نیز با عبور کامیون از آن محله، بالکن این باغ کنده شده است.

چمران ادامه داد: تعیین تکلیف باغ رهنما بر عهده میراث فرهنگی است و میراث فرهنگی آن‌جا را به ثبت رسانده و خود باید آن را تعیین تکلیف کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار