قم؛

اجرای طرح ملی جنگلانه

همزمان با سراسرکشور طرح ملی جنگلانه در روستای ورزنه بخش خلجستان برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم؛طرح ملی جنگلانه برای دومین سال متوالی روز جمعه،19آذر  همزمان با سراسر کشور با حضور جمعی از مسوولان، کارشناسان و دوستداران محیط زیست و طبیعت در قم برگزار شد.

این طرح با مشارکت اداره کل حفاظت محیط زیست، اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری و شبکه تشکل های مردم نهاد محیط زیست و منابع طبیعی استان قم در مجاورت روستای ورزنه در بخش خلجستان به اجرا درآمد. 

 هدف از اجرای این طرح احیاء و بازسازی رویشگاه های آسیب دیده، توسعه کمربند سبز و تثبیت خاک در اراضی اطراف شهر قم اجرا می شود، بذر یا نهال های بومی مناطق بر اساس وضعیت آب و هوایی و قابلیت حفظ و نگهداری انتخاب و کاشته شد.

نخستین طرح جنگلانه در استان قم در سال 94 در سطحی معادل 13 هکتار با کمک جوامع بومی و محلی به اجرا درآمد و در سال جاری نیز این طرح در مجاورت همان منطقه در بخش خلجستان در سطحی معادل 20 هکتار به روش بذرکاری با استفاده از گونه بادامچه کوهی انجام شد. 

بخش خلجستان با وسعت یک هزار و 100 کیلومترمربع، دارای 50 هزار نفر جمعیت ثابت و فصلی شامل دو دهستان قاهان و دستجرد است؛ این بخش دارای 57 روستا، 27 دهیاری و 33 شوراست.


انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار