امیر سیاری در جمع خبرنگاران:

رزمایش ولایت 95 طی روزهای آینده در شمال اقیانوس هند برگزار خواهد شد

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: ظرف روزهای آینده نیز رزمایش ولایت 95 در شمال اقیانوس هند برگزار خواهد شد.

رزمایش ولایت 95 طی روزهای آینده در شمال اقیانوس هند برگزار خواهد شد
به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ امیر دریادار حبیب‌الله سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش در حاشیه مراسم دیدار با وابستگان نظامی کشورهای خارجی و در جمع خبرنگاران درباره هدف برگزاری مراسم دیدار با وابستگان نظامی کشورهای خارجی اظهار داشت: هدف از این دیدار معرفی نیروی دریایی و علت نامگذاری روز نیروی دریایی، شرح فعالیت های این نیرو در دفاع مقدس و نیز معرفی فعالیت‌های فعلی است که در این نیرو صورت می گیرد.
 
فرمانده نیروی دریایی ارتش ادامه داد:  ما در داخل بهترین آموزش ها را با بالاترین استانداردهای بین المللی ارائه می دهیم به عبارت دیگر اگر اکنون ناو گروه ما در دماغه آفریقا دریانوردی می کند افرادی هستند که در مرکز آموزش این نیرو در نوشهر آموزش دیدند در حالی که قبل از انقلاب در این زمینه کاملا وابسته بودیم.
 
وی ااظهار داشت: در بحث ساخت و ساز انواع شناورهای موشک انداز و ناوشکن و حتی در بحث تاکتیک و رزمایش نیز وابسته به دانش بومی هستیم.
 
فرمانده نیروی دریایی ارتش تصریح کرد: نتیجه این دیدارها با وابستگان نظامی را می توان در بحث مبارزه نیروی دریایی در مقابله با تروریسم و دزدی دریایی و نیز برقراری امنیت در تنگه باب المندب را ملاحظه کرد.
 
امیر سیاری بیان داشت: ما با دعوت از این وابستگان از آنها تقاضا داریم که پیام صلح و دوستی ما را به کشورهای خود ببرند. ما این آمادگی را داریم تا با تبادل ناو گروه رابطه دوستانه ای با کشورها داشته باشیم و در مقابله با دزدان دریایی، قاچاق، حفظ محیط زیست، تعاملات آموزشی، فنی، رزمایش امداد و نجات با کشورهای منطقه و فرا منطقه ای در هر کجا که ایجاب کند، همکاری می نماییم.
 
وی درباره برنامه های آینده نیروی دریایی بیان داشت: از امروز رزمایش تخصصی زیر دریایی های این نیرو که به‌علت نامساعد بودن شرایط جوی به تعویق افتاده بود در دریای عمان آغاز شده است و ظرف روزهای آینده نیز رزمایش ولایت 95 در شمال اقیانوس هند برگزار خواهد شد و یکی دیگر از برنامه های آینده این نیرو اعزام ناو گروه به سمت شرق و بنادر چین خواهد بود.
 
امیر سیاری در بخش پایانی سخنانش خاطر نشان کرد: حضور دیگر کشورها در این منطقه موجب نا امنی می شود لذا برقراری امنیت در این منطقه فقط باید توسط کشورهای این منطقه حفظ شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار