اهواز؛

تاکید معاون دانشگاه علوم پزشکی بر افزایش کیفیت آب

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز بر پایین بودن مشکل کیفیت آب شرب در بیش تر مناطق استان خوزستان اشاره کرد و بر افزایش کیفیت آن تاکید نمود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، دکتر شکرالله سلمان زاده، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: یکی از مهم ترین معضلات بهداشتی در سطح استان مسئله آب است و این موضوع همیشه در جلسات شورای سلامت اهواز مطرح می شود.

وی افزود: آب شرب استان بطور متوسط از نظر میزان کلر زنی کیفیتی بالای 97 درصد داشته و از نظر میکروبی بالای 90 درصد مطلوبیت دارد اما این درصد در برخی نقاط افت و خیز داشته ولی در اهواز به همین میزان است.

سلمان زاده بیان داشت: مشکل ما کیفیت شیمیایی آب است زیرا طعم، بو و سختی باعث می شود که مردم تمایلی به استفاده از آب لوله کشی نداشته و آب مورد نیاز خود را از طریق تصفیه آب های خانگی و یا خرید آب از کارگاه های آب تصفیه کن تهیه کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز تصریح کرد: کلر سبب از بین رفتن عوامل میکروبی در آب می شود و این کارگاه ها و دستگاه های تصفیه میزان کلر در آب را به صفر رسانده و می فروشند و این امر می تواند ایجاد مشکلات بهداشتی کند زیرا مواردی از بیماری در مخازنی که این کارگاه ها از آن برای انتقال آب استفاده می کنند مشاهده شده است.

شکرالله سلمان زاده اظهار داشت: شبکه توزیع آب و سیستم فاضلاب اهواز قدیمی و فرسوده است و در مقاطی شیوع بیماری که صورت گرفته به علت فرسودگی شبکه آب بوده است.

وی خاطرنشان کرد: فاضلاب در اکثر مناطق اهواز روباز بوده و بطور مکرر سر ریز فاضلاب مشاهده می شود و در ساعاتی که افت فشار آب وجود دارد مکش معکوس صورت گرفته و موجب استشمام بوی فاضلاب در آب آشامیدنی می شود.

سلمان زاده اذعان داشت: تابستان گذشته در برخی مناطق اهواز مواردی از طغیان بیماری هپاتیت A به وجود آمد که با تذکر به موقع بهداشت و ورود اداره آب و فاضلاب مشکل برطرف شد ولی این خطر همیشه وجود دارد که شبکه فرسوده در نقطه ای نشت و آب اهواز را آلوده نماید.

انتهای پیام/گ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.