سایه سنگین آلودگی بر سر تهران و کلان‌شهرها

کارشناس سازمان هواشناسی کشور با بیان اینکه جوی نسبتاً پایدار کشور را فرا خواهد گرفت، گفت: آلودگی هوا سه روز مهمان تهرانیها و ساکنان کلان‌شهرها خواهد بود.

به گزارش  گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،امین‌حسین نقشینه  درباره وضعیت جوی سه روز آینده کشور اظهار کرد: موج بارشی که امروز از شمال غرب وارد کشور شده بود و بارشهای پراکنده‌ای را به‌دنبال داشت رفته رفته از شمال شرق عبور می‌کند.

وی ادامه داد: دستاورد این سامانه بارشهای بسیار محدود برف و باران در نقاطی از شمال غرب و شمال شرق کشور بوده است.

این کارشناس سازمان هواشناسی کشور تصریح کرد: از فردا دوشنبه جوی نسبتاً پایدار و آرام به‌همراه افزایش دما در کشور حکمفرما خواهد بود و این وضعیت موجب بروز کاهش کیفیت هوای استان تهران و کلان‌شهرهای صنعتی خواهد شد.

نقشینه عنوان کرد: کاهش کیفیت هوا که ناشی از پایداری دما خواهد بود و موجب ناسالم شدن کیفیت هوا برای گروههای حساس می‌شود تا روز چهارشنبه در کشور باقی می‌ماند.

وی افزود: کیفیت هوا در سه روز آینده به‌طور نسبی ناسالم‌تر خواهد شد اما این وضعیت از روز چهارشنبه تغییر می‌یابد.

این کارشناس سازمان هواشناسی تصریح کرد: سامانه بارشی از اواخر وقت روز چهارشنبه از شمال غرب وارد کشور خواهد شد و موجب بروز باران و برف در نیمه غربی، مرکز و شمال کشور می‌شود؛ این سامانه بارشی و وزش باد همچنین موجب بهبود آلودگی هوا خواهد شد.

نقشینه تصریح کرد: در حال حاضر جنوب شرق کشور غبارآلوده است و خلیج فارس و دریای خزر نیز در روزهای آتی مواج می‌شود.

منبع:تسنیم

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۴ ۲۲ آذر ۱۳۹۵
برای رهایی از آلودگی باید تحقیق بر روی حامل های پاک انرژی از الویت های تحقیقاتی کشور باشد ولی هم اکنون نیز شرکت های مشهور اتومبیل سازی اتومبیل های برقی پرقدرتی ساخته اند که نه تنها دست کمی از اتومبیل های بنزینی ندارد بلکه از بسیاری از آنها پر شتاب تر و پر سرعت تر است آیا نمی شود آنها را وارد کرده و با مهندسی معکوس در کشور مشابه سازی کنیم البته آلودگی فقط از اتومبیل ها ایجاد نمی شود هر جا انرژی مصرف می شود برای تولید حامل های پاک آن باید پژوهش شود.