یاسوج؛

اراضی حاشیه رودخانه بشار رفع تصرف شد

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان گفت:اراضی حاشیه رودخانه بشار حد فاصل پل بشار تا پل مختار به طول 10کیلومتر رفع تصرف می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ؛ مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان در جلسه شورای حفاظت منابعآب شهرستان بویراحمد گفت: حریم رودخانه بشار از پل بشار به طول 10کیلومتر را مشخص و علامت گذاری کردیم و قرار است در آینده ای نزدیک جاده ای کشیده، تا از دخل و تصرف حریم رودخانه جلوگیری شود.

داوودی مهر با اشاره به اینکه متاسفانه برخی از این تابلوها و علامت ها به وسیله مردم دستکاری می شوند افزود: تا کنون 20 هکتار از اراضی در دشتروم و پریکدان را رفع تصرف کردیم.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان گفت: مردم می توانند در صورت مشاهده هرگونه دخل و تصرف در حریم رودخانه ها و اراضی را اطلاع رسانی کرده و این شرکت نیز به محض دریافت گزارش موضوع را پیگیری می کند.

فرماندار بویراحمد نیز در این نشست با بیان اینکه شهرستان بویراحمد بیشترین میزان آب جاری را دارد اما با بی برنامگی آب را هدر می دهیم گفت: متاسفانه با وجود آب فراوان باغات دشتروم و دلی اولاد علی مومن در حال خشک شدن هستند.

در این جلسه قرار شد به جای کشت محصولات پر آب مثل برنج، کشاورزان به کشت محصولات کم آبی همچون زیتون، زعفران و گل محمدی در شهرستان بویراحمد تشویق شوند.

همچنین به منظور رفع مشکل آب باغات دلی اولاد علی مومن، مقرر شد چاه آب در این منطقهحفر و به این باغات آبرسانی و از صدور مجوز برای توسعه باغات در این منطقه نیز جلوگیری شود.

تعیین محل پسماند زباله لوداب، برخورد شدید با متصرفان اراضی، جلوگیری از برداشت های بی رویه از چاه های آب از دیگر مصوبات جلسه شورای حفاظت منابع آب شهرستان بویراحمد بود.


انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.