فرافکنی وزیر خارجه فرانسه: روسیه درباره حلب دروغ می‌گوید!

"ژان مارک آیرولت" مدعی شد روسیه درباره آمادگی خود برای گفتگو در خصوص آتش‌بس در حلب دروغ می‌گوید و شرکای خود را فریب می‌دهد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از "رویترز"؛ "ژان مارک آیرولت" –وزیر خارجه فرانسه- امروز دوشنبه مدعی شد روسیه در مورد آمادگی خود برای گفتگو در رابطه با آتش بس در حلب دروغ می گوید و شرکای خود را فریب می دهد. 

ایرولت گفت: "تمام حرف های روسیه دو پهلو است؛ یک نوع دروغگویی مستمر؛ آنها از یک طرف می گویند باید گفتگو کنیم و برای حصول توافق آتش بس در حال گفتگو هستیم و از طرف دیگر به جنگ ادامه می دهند؛ ان هم جنگی فراگیر. آنها فقط می خواهند نظام بشار اسد را نجات دهند و حلب از دست مخالفان خارج شود."

وزیر خارجه فرانسه در ادامه ادعاهای خود افزود: "مهمترین دلیل در اثبات اینکه هدف روسیه حمله به افراطی ها نیست، در گزارش های مرتبط با سیطره دوباره داعش بر تدمر موجود است. روس ها که ادعای مبارزه با تروریسم را دارند، تمام توجه خود را بر حلب متمرکز کرده اند و به گروه تروریستی داعش این فرصت را دادند تا دوباره بر تدمر مسلط شود."

این در حالی است که برخی کارشناسان معتقدند، کشورهای حامی تروریسم زمانی که مشاهده کردند ارتش سوریه و حامیان آن در آستانه آزادسازی کامل حلب قرار دارند، از گروه تروریستی داعش خواستند به شهر تدمر حمله کند تا بخشی از نیروهای سوریه مجبور به تمرکز بر این شهر شوند و از فشار وارده بر گروه های مسلح در حلب کاسته شود.

سخنگوی کاخ ریاست جمهوری روسیه نیز تأکید کرد، فقدان همکاری آمریکا در مبارزه با تروریسم، موجب تشدید حملات داعش به شهر تدمر شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار