هاشمی:امضا تفاهم نامه با بارسلونا منجر به تقویت فوتبال ایران می شود

رئیس کمیته ملی المپیک گفت: امضای تفاهم نامه با آکادمی بارسلونا اقدامی ارزشمند است که تقویت فوتبال ایران را در پی دارد.

هاشمی: امضا تفاهم نامه با بارسلونا منجر به تقویت فوتبال ایران می شودکیومرث هاشمی در گفت و گو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران جون، درباره امضا تفاهم نامه بین مسئولان آکادمی باشگاه بارسلونا اسپانیا با کمیته ملی المپیک و شرکت ملی نفت ایران، تصریح کرد:امروز پس از چند سال به زمین ورزشگاه نفت تهرانسر بازگشتم. جایی که مدرک مربیگری فوتبال خود را در آن جا گرفتم، مسئولان شرکت نفت امکانات خوبی را در این مجموعه فراهم کرده اند.

وی افزود: مسئولان شرکت نفت در راستای برنامه بلند مدتی که برای استعدادیابی دارند، زمینه امضای این تفاهم نامه را مهیا کردند، برنامه ای که منجر به تقویت باشگاه ها و فوتبال ملی ما در رده های پایه می شود حتی امکان دارد که نخبگان فوتبال پایه کشورمان در مسیر همین تفاهم نامه جذب تیم های بزرگی مانند بارسلونا شوند. باشگاه بارسلونا برای شناسایی استعدادهای فوتبال در سراسر جهان،سرمایه گذاری گسترده ای انجام داده است.

هاشمی ادامه داد: پرورش استعداد کودکان شش تا چهارده سال هدف ابتدایی ما در این برنامه است. البته با توجه به امکانات و تجهیزات شرکت ملی نفت در تمام ایران قصد داریم به زودی این پروژه را گسترش دهیم. در صورت حمایت از این برنامه اقدامی ارزشمند برای رشد فوتبال پایه انجام می شود هرچند باشگاه هایی مانند فولاد خوزستان، سپاهان و ذوب آهن اصفهان حضور فعالی در بخش فوتبال پایه دارند اما باید اذعان کرد که پیشرفت فوتبال پایه، حلقه گمشده فوتبال ایران است.

وی با اشاره به اعتبار باشگاه بارسلونا تصریح کرد: زمانی که نام بزرگی چون "بارسلونا" به میان می آید، مردم ما به حضور در این پروژه رغبت بیشتری نشان می دهند. استمرار پروژه استعدادیابی از سوی آکادمی بارسلونا در کشورمان منجر به تقویت فوتبال ملی ما می شود. ضمن اینکه حضور مربیان ایرانی در کلاس های این آکادمی و مشاوره با مدرسان آکادمی بارسلونا، سطح علمی و فنی آن ها را افزایش می دهد.

رئیس کمیته ملی المپیک درمورد این که آیا اجرای اصولی این برنامه در درازمدت می تواند تاثیری در راهیابی تیم ملی زیر 23 سال ایران به المپیک داشته باشد یا خیر، اظهار داشت: تیم ملی امید جزء تیم هایی است که تمام دنیا به آن توجه ویژه ای دارند. به یقین کلاس های این آکادمی در درازمدت می تواند منجر به تقویت تیم ملی امید کشورمان شود امیدوارم تا زمان بهره برداری از این پروژه فوتبال همچنان در المپیک باقی بماند البته فوتبال در المپیک 2020 توکیو حضور دارد.

هاشمی تصریح کرد: از مسئولان شرکت ملی نفت ایران به دلیل انجام این پروژه به صورت ویژه تشکر می کنم و امیدوارم برنامه هایی مانند مشارکت با آکادمی بارسلونا به زودی مورد توجه تمام دستگاه های حاضر در امر ورزش قرار گیرد.

رئیس کمیته ملی المپیک درباره افزایش بودجه این کمیته، گفت: پیشنهاد افزایش بودجه مربوط به مجموعه ورزش کشور است. کمیته ملی المپیک بودجه مستقلی نسبت به وزارت ورزش دارد.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.