اردبیل؛

برداشت ۲ تن بادام زمینی از مزارع شهرستان مشگین شهر

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مشکین شهر از برداشت 2 تن محصول بادام زمینی برای نخستین بار در این شهرستان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ محمد ابراهیم محمدی با اعلام این افزود: محصول بادام زمینی که برای نخستین بار به صورت آزمایشی و در راستای تغییر الگوی کشت منطقه در مزرعه ای به مساحت 5 هزار متر مربع در این شهرستان کشت شده بود، با موفقیت برداشت شد . میزان برداشت محصول از این سطح بیش از 2 تن بوده است که این امر نشان از موفقیت آمیز بودن زراعت این محصول در منطقه دارد.

وی افزود:امیدواریم با توجه به ترویج گسترده و فراگیری که در دوره های آموزشی _ ترویجی و کارگاه های فنی و همچنین آموزش های انفرادی به کشاورزان صورت می گیرد، شاهد کشت این محصول در سطح قابل ملاحظه در سال های آتی باشیم.

محمدیافزود: بادام زمینی جزو محصولاتی به شمار می رود که در خاک های فقیر نیز عملکرد مناسبی دارد و گیاه کم توقعی است، این امر به آن دسته از کشاورزانی که حاصلحیزی زمین های زراعی آنان در سطح پایینی قرار دارد این امکان را فراهم می سازد که با خیال آسوده و اطمینان خاطر اقدام به زارعت این محصول کنند.

ویدر پایان یادآور شد: قصد داریم میزان تولید دانه های روغنی را در این شهرستان افزایش دهیم تا قدم بزرگی در راستای رسیدن به اهداف اقتصاد مقاومتی برداشته شود.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار