اردبیل؛

بنیاد سلیم موذن زاده اردبیلی تاسیس می شود

استاندار اردبیل گفت: بنیاد غیر دولتی سلیم موذن زاده اردبیلی تاسیس می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ مجید خدابخش در نشستهم اندیشی فرهنگیو اجتماعی افزود: به منظور ارج نهادن به نیم قرن تلاش صادقانهاستاد مرحوم سلیم موذن زاده اردبیلی در ترویجفرهنگ غنی شیعه و مداحی اهل بیت (ع)، بنیاد سلیم با هدف فعالیت های فرهنگی، مذهبی و خیرخواهانه تاسیس می شود.

ویافزود: این بنیاد غیر دولتی و غیر انتفاعی خواهد بود و از محل منابعدولتی نیز کمک مالی خواهد شد.

استاندار اردبیلبا اشاره به وجود بیش از 2 هزار اثر مداحی سلطان الذاکرین، اعم از صوتی و تصویری گفت: رعایت اخلاقیات، شخصیت بی بدیلو استفاده از اشعار وزین باعث عشق و علاقه و ارادت مردم بهسلیم موذن زاده شده بود.

خدابخشاظهار داشت: مرحوم سلیم موذن زاده شخصیت جهانی دارد و استان اردبیل بعنوان خواستگاه تشیع به داشتن چنین شخصیت هایی به خودفخر می کند.

وی بر برگزاری با شکوه مراسم اربعین سلیم موذن زاده تاکید کردو با اشاره به قول مساعد وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برای نامگذاری روز سلیم و در نظر گرفتنجایزه ملی سلیم، اظهار داشت : مراسم سالانه ملی و کشوری اعطایجایزه سلیمبه مادحین در اردبیل برگزار خواهد شد.

وی از اقدامات اولیه برایوقف و یا ثبت ملی خانه مسکونی سلیم موذن زاده خبر داد و گفت: مرحوم موذن زاده در زمان حیاتش برای وقف خانه مسکونی خود اقدام کرده بود.

در این جلسه پس از بحث وگفتگو، احداث مقبره بااستفاده از طرح هایی که از طریق فراخوان ملی و بین المللی جمع آوری خواهد شد، طراحی و اختصاص جایزه و تندیس سالانه مداحی و اذان، نامگذاری یکی از خیابانها و میادین اردبیل و پایتخت کشورمان (تهران( به نام سلیم موذن زاده، پخش مراسم بزرگداشت اربعین آن مرحوم از شبکه های بین المللی از جمله پیشنهاداتی بود که برایزنده نگهداشتن نام و یاد سلیم موذن زاده مطرح و مورد بررسی خواهد گرفت.

انتهای پیام/ح

برچسب ها: اردبیل ، تاسیس ، بنیاد ، سلیم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.