شهرکرد؛

انزوای آمريكا و اسرائيل از دستاوردهای برجام است

استاندار چهارمحال و بختياری گفت: انزوای آمريكا و اسرائيل از دستاوردهای برجام است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد به نقل از روابط عمومی استانداری چهارمحال و بختیاری؛ قاسم سليمانی در جمع دانشجويان دانشگاه شهركرد افزود: مذاكرات هسته ای و تلاش های تيم مذاكره كننده كشورمان در دولت يازدهم باعث انزوای استكبار جهانی در سطح بين المللی و معرفي ايران به عنوان يک كشور صلح طلب در جهان شد.

وی با بیان اینکه مسائل کشور به برجام گره نخورده است تأکید کرد: دولت با رويكرد اقتصاد مقاومتی كه همواره مورد تأكيد مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) قرار دارد، به توان و توليدات داخلی توجه ويژه ای دارد.

سلیمانی در ادامه با اشاره به دستاوردهای سه ساله دولت يازدهم اضافه كرد: در این مدت ۷۵۰ پروژه با ۱۴ هزار ميليارد ريال هزينه در چهارمحال و بختياری به بهره برداری رسید.

وی گفت: در اين مدت چهار هزار ميليارد ريال تسهيلات و كمک های بلاعوض از محل مواد ۱۰ و ۱۲ برای پروژه های استان جذب و هزینه شد.

استاندار چهارمحال و بختياری افزود: در سه سال گذشته طول بزرگراه های چهارمحال و بختياری از ۱۱۰ كيلومتر به ۳۱۰ كيلومتر افزايش يافت.

سلیمانی با بیان اینکه در دولت يازدهم دو هزار و ۱۰۰ واحد مسكن برای مددجويان زيرپوشش نهادهای حمايتی ساخته شد ادامه داد: زيرساخت های هفت هزار و ۲۵۰ واحد مسكونی آماده است و دو هزار و ۷۰۰ واحد مسكونی نيز تا پايان سال آينده ساخته خواهد شد.

وی اضافه کرد: تجهيز ۵۰ هكتار زمين كشاورزی به سيستم آبياری نوين، آسفالت ۷۰۰ هزار متر مربع از معابر ۵۴ روستا، اختصاص چهار هزار و ۵۰۰ ميليارد ريال اعتبار و واگذاری ۱۱۰ دستگاه ماشين آلات به شهرداری ها، اختصاص ۹۳۰ ميليارد ريال برای گازرساني به ۳۷ روستا و دو شهر، تكميل ۱۷ ورزشگاه، پرداخت ۹۴۰ ميليارد ريال برای طرح های آبرسانی و اجرای ۱۴۴ كيلومتر شبكه جمع آوری فاضلاب در ۹ شهر و ۱۲۵ كيلومتر شبكه آبرسانی با مشاركت مردم از خدمات سه سال قبل در چهارمحال و بختیاری محسوب می شود.

سليمانی گفت: در اين مدت همچنین ۳۸ هزار شغل در استان ايجاد و ۲۵ هزار ميليارد ريال پروژه بهره برداری شد.

وی يادآور شد: برگزاری كنگره شهدای استان، تكميل و بهره برداری از فرهنگسرای بزرگ شهركرد، پتروشيمی لردگان، جاده جايگزين سد كارون چهار، محور ارتباطی شهركرد، بروجن، لردگان، خوزستان، فولاد سفيددشت، ورق های پوشش دار تاراز، نساجی حجاب، طرح های عمرانی و مدرسه سازی، بازگشايی بلوار آيت الله كاشانی شهركرد، اجرای كمربندی های جنوب و شمال شهركرد، عقب نشيني خيابان ملت شهركرد، توسعه غرب شهركرد، تأمين آب پايدار برای افزون بر ۱۸۰ شهر و روستا و افزايش گازرسانی در نقاط مختلف از ۸۳.۵ درصد به ۹۴.۵ درصد از مهمترين اقدامات دولت تدبير و اميد در اين استان است.

استاندار چهارمحال و بختياری افزود: با برنامه ريزی علمي انجام شده در دولت يازدهم نرخ تورم از ۴۳ درصد به زير ۱۰ درصد كاهش پيدا كرد.

سلیمانی اظهار داشت: مهار تورم، افزايش اشتغال، كاهش نرخ بيكاری، رونق اقتصادی، ارتقای شاخص های توسعه ای و تقويت زيرساخت ها از مهمترين برنامه های اولويت دار دولت يازدهم در نقاط مختلف كشور و به ويژه استان های كمتر توسعه يافته مانند چهارمحال و بختياری است.

وی با بیان اینکه تمامی دولت های جمهوری اسلامی ايران در دوران فعاليت خود علاوه بر انجام اقدامات شايسته، ضعف هایی هم داشته اند خاطرنشان كرد: بررسی این اقدامات بايد منصفانه و عادلانه باشد.

انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.