ساری،

بازسازی 70 درصد کمباین های مازندران

70 درصد کمباین های مازندران نیاز به بازسازی دارند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، بابایی رئیس اتحادیه کمباین داران مازندران در دیدار اعضای هیات مدیریه این اتحادیه با استاندار مازندران در ساری گفت: بازسازی و تجهیز 70 درصد از کمباین های استان ضروری است.

وی افزود: حدود هزار و 200 دستگاه کمباین غلات و 2 هزار و 213 دستگاه کمباین برنج در مازندران وجود دارد.

بابایی با تاکید بر ضرورت تامین تسهیلات ارزان قیمت برای بازسازی و تجهیز کمباین های استان ، گفت: حدود 80 درصد کمباین های استان عمر بالای چهار سال دارند و بزودی مستهیلک می شوند.

رئیس اتحادیه کمباین داران مازندران بازسازی کمباین ها را در افزایش تولید و درآمد کشاورزان موثر دانست و افزود: بیش از 200 هزار تن از محصول گندم استان با کمباین برداشت می شود که اگر سه درصد کاهش ضایعات داشته باشیم، برابر با 600 تن به درآمد اقتصادی استان افزوده می شود.

بابایی گفت: بیش از یک میلیون و 200 هزار تن از محصول برنج استان نیز با کمباین برداشت می شود که اگر در این بخش هم سه درصد کاهش ضایعات داشته باشیم برابر با 36 هزار تن به درآمد اقتصادی استان اضافه خواهد شد.

وی افزود: بیش از 24 هزار تن کلزا نیز به وسیله کمباین برداشت می شود که با تحقق چهار درصد کاهش ریزش و ضایعات ، حدود یکهزار تن به درآمد اقتصادی استان اضافه می شود.

رئیس اتحادیه کمباین داران مازندران گفت: بیش از 50 میلیارد تومان در زمینه کاشت و داشت کلزا ، تسهیلات و سیاست های حمایتی و تشویقی از سوی دولت امسال در نظرگرفته شده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.