توانمندسازی نیروهای قرآنی در مدارس

مدیر کل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش از تجهیز دارالقرآن ها و توانمندسازی نیروهای این حوزه فعالیت خبر داد.

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمدرضا مسیب زاده مدیر کل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش در نشست خبری به مناسبت هفته قرآن،عترت و نماز عنوان کرد: سه اصل محوری در حوزه فعالیت ها مورد توجه قرار دادیم که شامل محوریت مدرسه، فراگیری در عین اثربخشی و اصل مشارکت پذیری و توسعه مشارکت ها است.

وی ادامه داد: آموزش و پرورش به تنهایی نمی تواند این اهداف را دنبال کند و نیاز به توسعه مشارکت ها دارد که معمولا از اساتید حوزه ها و نهادها مربوطه بهره مند می شویم.

مدیر کل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه کتاب های ارائه شده به دانش آموزان با حداقل قیمت برای دانش آموزان توزیع می شود،بیان کرد: 63 عنوان کتاب با محتوای قرآن،عترت و نماز مورد توجه قرار گرفته است، همچنین هفت عنوان در کمیته مسابقات، هفت عنوان در حوزه نهج البلاغه، هفت عنوان در حوزه راهنمای زندگی و 7 عنوان در حوزه آموزش احکام ارائه شده است.

مسیب زاده به تجهیز دارالقرآن ها اشاره داشت و گفت: توانمندی سازی نیروی انسانی در 2 دوره طی تابستان گذشته انجام شد همچنین هزار و 200 نیرو در حوزه مناطق آموزش و پرورش تحت آموزش قرار گرفتند.

مدیر کل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش در خصوص روز شمار هفته قرآن، عترت و نماز عنوان کرد: 23 آدرماه تحت عنوان عزم ملی جهت تحقق شعار مدرسه محوری، 24 آذرماه ولایت و ولایت مداری، 25 آذر فعالیت های قرآن، عترت و نماز، مهذد تربیت پژوهشگران جوان، 26 آذر نماز جمعه، کانون تجمع عبادی و سیاسی دانش آموزان، 27 آذر رسول اکرم (ص) و مام جعفرصادق (ع) الگوی سبک زندگی اسلامی، 28 آذر تربیت قرآنی، زمینه ساز دستیابی به حیات طیبه و 29 آذر آموزه های قرآن و عترت ، الگوی اقتصادمقاومتی نام گرفته است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.