تاثیر مثبت رویکرد توسعه مشارکت‌ها در اداره آموزش و پرورش

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: بهره‌گیری از توسعه مشارکت‌ها در فعالیت آموزش و پرورش مثبت تلقی می‌شود.

اسدالله عباسی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ پیرامون وضعیت توسعه مشارکت ها در آموزش و پرورش و بررسی ابعاد این طرح با اشاره به اینکه دولت موظف بوده تا تعلیم و تربیت رایگان را برای مردم ارایه دهد، عنوان کرد: در سراسر دنیا مشارکت در امور مربوط به آموزش و پرورش و مدرسه‌سازی برقرار است.

وی ادامه داد: مردم، شهرداری ها، سازمان های مردم نهاد و خیرین در امر تاسیس، راه اندازی و حمایت از مدارس کمک و مشارکت دارند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس اظهار داشت: این مشارکت به ویژه در مناطق کمتر توسعه یافته باید مورد توجه قرار گیرد اما این مساله به معنای غفلت از مدارس دولتی به شمار نمی رود.

عباسی بیان کرد: رویکرد توسعه مشارکت ها در آموزش و پرورش مثبت تلقی می‌شود اما باید در اجرای آن بررسی های لازم لحاظ شود.

وی در خصوص وضعیت مدارس غیردولتی نیز عنوان کرد: باید بر روند فعالیت های این مدارس نظارت بیشتری انجام شود.

عباسی یادآور شد: به طور کلی توسعه مشارکت‌ها با سرمایه گذاری در مدارس به کمک خیرین در راه اندازی و اداره و همچنین بهره گیری از حمایت مردمی میسر است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار