کرمان؛

کارشناسان طبیعت گردی سراسر کشور در شهربابک

کارشناسان طبیعت گردی سراسر کشور از ۳۰ استان جهت کسب اطلاعات وتجربه اندوزی از پیشرفت های استان کرمان درعرصه طبیعت گردی و بوم گردی از جاذبه های گردشگری شهربابک دیدن کردند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، مسئول واحد طبیعت گردی و بومی گردی اداره کل میراث فرهنگی استان کرمان و سرپرست این گروه ۳۵ نفری گفت : طبق یک برنامه تنظیم شده شده توسط سازمان میراث فرهنگی کشور چهارمین نشست هم اندیشی کارشناسان طبیعت گردی کشور دراستان کرمان به میزبانی شهربابک و شهداد در حال برگزاری است.
ایمان موحدی بیان کرد : دو روز از این نشست در شهربابک بود که کارشناسان طبیعت گردی از جاذبه های گردشگری شهربابک بالاخص روستای صخره ای و دستکند میمند بازدید کردند.
وی افزود : هدف از این نشست معرفی جاذبه ای گردشگری استان کرمان به سایر استانهای کشور و کسب اطلاعات و تجربه اندوزی از پیشرفت های استان کرمان در زمینه طبیعت گردی و بومی گردی بود.
کارشناس بومی گردی اداره کل میراث فرهنگی استان اظهار کرد : استان کرمان در صدر اقامتگاههای بومی گردی کشور قرار دارد که در این میان شهرستان شهربابک در صدر اقامتگاههای بومی گردی استان قرار دارد.
آقای موحدی تاکید کرد : در این نشست سعی شد تجربه هایی نظیر نحوه زندگی ، کوچ عشایری ، خانه های روستایی ، رفتارهای اجتماعی ، فرهنگ و سنن و آداب و رسوم مردم کرمان به این گروه انتقال داده شود.
وی اضافه کرد : در این نشست کارشناسان طبیعت گردی و بومی گردی از ۳۰استان کشور به همراه پنج نفر از سازمان مرکزی میراث فرهنگی کشور حضور داشتند.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.