حجت الاسلام والمسلمین امینی خبر داد

جذب 3 هزار و 600 قاضی در برنامه پنجم توسعه

معاون منابع انسانی قوه قضائیه گفت: در برنامه پنجم توسعه، 3 هزار و 600 قاضی جذب دستگاه قضایی شدند.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حجت الاسلام والمسلمین علیرضا امینی معاون منابع انسانی قوه قضائیه در حاشیه افتتاح  نمایشگاه مرکز انتشارات و مطبوعات قوه قضائیه در خصوص جذب قضات در برنامه ششم توسعه گفت: ما جذب 800 نفر قاضی را مدنظر داریم  که امیدواریم مجلس موضوع را تصویب کند و اعتبارات لازم را تخصیص دهد. 

وی درباره اینکه آیا از برنامه جذب قضات عقب هستید یا خیر ؟ گفت: خیر. عقب نیستیم و در برنامه پنجم که چهار سال آن را انجام دادیم، شاید 400 نفر کمتر از برنامه مدنظر بودیم، یعنی به ازای 4 هزار نفر، 3 هزار و 600 نفر جذب کردیم.

حجت الاسلام والمسلمین امینی درباره اینکه  برنامه جذب قضات در برنامه ششم توسعه چگونه است گفت: هر آن چه که مجلس تصویب کند، ما دنبال می کنیم. 

معاون منابع انسانی قوه قضائیه درباره اینکه نتایج آزمون تشریحی قضاوت که قرار است در دی ماه برگزار شود چه زمانی اعلام می شود؟ گفت: نتایج آن در بهمن ماه اعلام می شود.

وی درباره اینکه آیا در آزمون امسال قضاوت اعتراضی را داشته اید؟ گفت: خیر، اعتراضی واصل نشده است. 

حجت الاسلام والمسلمین امینی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه در برنامه ششم اولویت با جذب عمومی قضات است یا تخصصی؟ گفت: اولویت های ما کیفی است و کاری به این که نحوه جذب چگونه است نداریم، زیرا کیفیت برای ما مهم است.

 وی افزود: ما زمانی که نیازها را بررسی می کنیم، ممکن است براساس آن نیازها جذب نیرو داشته باشیم.

معاون منابع انسانی قوه قضائیه در باره منابع بودجه پژوهشگاه قوه قضائیه گفت: بودجه پژوهشگاه در ردیف بودجه های عمومی کشور قرار دارد که اکنون سه سال است که آن بودجه از ردیف بودجه های عمومی کشور تأمین می شود. 

حجت الاسلام والمسلمین امینی درباره لایحه بودجه سال 96 گفت: طبیعتا نسبت به این بودجه رضایت نداریم و انتظارات بیشتری با توجه به قانون آئین دادرسی جدید داشتیم، اما به دلیل اینکه محدودیت در کل کشور است، این محدودیت را می پذیریم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار