در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

ترکان: از نتایج گزارش سانحه قطار در سمنان دفاع می‌کنیم

مشاور رئیس جمهور گفت: نظر بنده به عنوان مسئول رسیدگی به حادثه قطار مسافربری در سمنان همانی است که اعلام شد و کاملا از آن دفاع می‌کنیم.

صادرات تولیدی منطقه آزاد باید سالانه 30 درصد افزایش یابد/از نتایج گزارش سانحه قطار در سمنان دفاع می‌کنیم
اکبر ترکان دبیر شورای عالی مناطق آزاد در گفت‌وگو با خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان درباره روند صادرات مناطق آزاد کشور اظهار داشت: سال گذشته صادرات مربوط به مناطق آزاد 640 میلیون دلار بود و امسال باید نسبت به این میزان، رشد صادرات 30 درصد افزایش یابد.

وی افزود: سال آینده با شیب مناسبی صادرات تولیدات منطقه آزاد افزایش می‌یابد.

ترکان گفت: به عنوان مثال صادرات مرز شملچه 1 میلیارد و 200 میلیون دلار است که صادرات سرزمین اصلی محسوب می‌شود، اما صادرات دیگر مربوط به تولیدات منطقه است لذا آنچه در مناطق آزاد هدفگذاری شده افزایش صادرات تولیدات منطقه بوده که باید سالانه 30 درصد افزایش یابد.

مشاور رئیس جمهور همچنین در واکنش به اظهارنظرهای نمایندگان مجلس شورای اسلامی درباره گزارش‌های مربوط به حادثه دو قطار مسافربری در هفت خوان گفت: هرسازمانی وظیفه خود را انجام می‌دهد، با این حال وظیفه‌ای از سوی معاون اول رئیس جمهور بر عهده بنده محول شد و به همراهی مسئولان مربوط به این امر جوانب مختلف آن مورد بررسی قرار گرفت.

وی افزود: نظر بنده به عنوان مسئول رسیدگی به حادثه قطار مسافربری در سمنان همانی است که اعلام شد، بنابراین آن نظر مورد قبول است و کاملا از آن دفاع می‌کنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار