درخواست لاوروف از کری برای خروج گروه های مسلح از حلب

سرگئی لاوروف از جان کری خواست که برای خروج گروه های جنگجو و مسلح از حلب کمک کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ وزیران خارجه روسیه و آمریکا در تماس تلفنی در باره اوضاع حلب گفت وگو کردند و سرگئی لاوروف از جان کری خواست که برای خروج گروه های جنگجو و مسلح از حلب کمک کند.

وزارت خارجه روسیه با اعلام این خبر افزود: سرگئی لاوروف و جان کری شامگاه چهارشنبه در گفت وگوی تلفنی به تفصیل در باره بحران سوریه مذاکره کردند و اوضاع شرق حلب محور اصلی این مذاکره بوده است.

وزیر خارجه روسیه متذکر شد که دولت سوریه از مدتها پیش راهروهایی را برای خروج جنگجویان محاصره شده در حلب تعیین کرده است اما این گروه های مسلح تحت تاثیر سرکردگان گروه تروریستی جبهه النصره از رعایت آتش بس خودداری می کنند.

لاوروف از طرف آمریکایی خواست بر گروه های معارض مورد حمایت واشنگتن برای ترک حلب فشار وارد آورد.

در گفت وگوی تلفنی مسائل انسانی حلب نیز مطرح و بررسی شد و طرف روسی تلاش های کمک به ساکنان حلب از سوی دولت سوریه و با پشتیبانی روسیه را تشریح کرد.

کری خاطرنشان کرد که طرف آمریکایی با گروه هایی از معارضان سوری که در اجرای درخواست های شورای امنیت سازمان ملل برای ازسرگیری مذاکرات سوری - سوری کارشکنی می کنند، گفت وگو می کند.

دو طرف همچنین در خصوص اوضاع یمن، لیبی و روند حل و فصل اختلافات فلسطین و رژیم صهیونیستی نیز گفت وگو کردند.

آخرین گفت وگوی تلفنی وزیران خارجه روسیه و آمریکا روز پنجشنبه هفته گذشته برگزار شد و دو طرف ضمن جمع بندی نتایج سه دور مذاکرات خود در آلمان، موافقت کردند که کارشناسان نظامی دو کشور برای خروج جنگجویان از حلب نشست برگزار کنند.

به گزارش وزارت خارجه روسیه ،سرگئی لاوروف و جان کری بر حمایت از آغاز مذاکرات برای تدوین برنامه خروج جنگجویان از شرق حلب تاکید کردند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار