بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران رئیس دوره ای هیأت خدمات مالی اسلامی شد

بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران به عنوان رئیس دوره ای هیأت خدمات مالی اسلامی سال 2017 و بانک مرکزی بنگلادش نیز به عنوان معاونت این نهاد انتخاب شد.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از روابط عمومی بانک مرکزی، بیست و نهمین اجلاس شورای عالی هیأت خدمات مالی اسلامی به ریاست رییس کل بانک مرکزی مصر و معاونت بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و با شرکت هیأت های عالی رتبه از بانک های مرکزی کشورها و سایر سازمان های عضو IFSB در شهر قاهره پایتخت کشور مصر برگزار شد.

در این جلسه که هیأتی از بانک مرکزی به ریاست اکبر کمیجانی قائم مقام رییس کل بانک مرکزی حضورداشتند، گزارش هایی درخصوص اقدامات انجام شده آزمون بحران درموسسات ارائه کننده خدمات مالی اسلامی، برنامه های راهبردی هیأت و تایید ادامه مطالعات در این زمینه، وضعیت عضویت اعضا و عملکرد بودجه سال 2016 ارائه و راه های تامین مالی هیأت در سال های آینده بحث و بررسی شد.

همچنین در این جلسه دبیر کل جدید هیأت خدمات مالی اسلامی براساس نتایج ارزیابی کمیته ویژه مصاحبه کاندیداهای تصدی این سمت انتخاب شد.

لازم بذکر است، هیأت خدمات مالی اسلامی  بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران نیز از پایه گذاران و اعضای اصلی این مجموعه به شمار می رود در حال حاضر دارای 190 عضو متشکل از 66 مرجع نظارتی، 8 سازمان بین المللی و 116 فعال بازار (موسسات مالی، حرفه ای و انجمن های فعال در صنعت مالی) است که در 48 کشور جهان فعالیت دارند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار