مدیر حوزه‌های علمیه کشور:

زیرساخت های پژوهش در حوزه های علمیه تقویت شود

مدیر حوزه‌های علمیه کشوردر اختتامیه هشتمین جشنواره علامه حلی (ره) با بیان اینکه جشنواره علامه حلی(ره) و کتاب سال حوزه دو بال بسیار ارزشمند حوزه است گفت:زیرساخت های پژوهش در حوزه های علمیه تقویت شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، حجت الاسلام والمسلمین اعرافی پیش از ظهر امروز در اختتامیه هشتمین جشنواره علامه حلی (ره) که در سالن همایش‌های غدیر دفتر تبلیغات اسلامی برگزار شد اظهار داشت: سهام‌دار اصلی جشنواره علامه حلی(ره) فعالان در عرصه پژوهش هستند که امروز نمونه‌هایی از آن  را شاهد بودیم و حوزه در پرتو انقلاب اسلامی گام‌های بلند و مؤثری را برداشته و شاهد طرح‌های متعدد و ساختاری‌های پژوهشی فراوان بوده و هست.

وی افزود: آمار و ارقام‌هایی که امروز ارائه شد نشان‌دهنده یک خیز پژوهشی و شایسته  تحسین است، پیشرفت‌های بسیار زیادی در زمینه سخت‌افزاری، کتاب، مقالات، تعدد موضوعات و زبان و گسترش این جبهه حاصل‌شده است و امروزه تحقیقات از لحاظ جنسیتی تنوع پیداکرده است که یک کاروان رو به‌پیش و فعالی است که نشان‌دهنده زنده شدن این جریان در مدارس است.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور در مورد برگزاری جشنواره علامه حلی(ره) با توجه به این که  جشنواره علامه حلی(ره) و کتاب سال حوزه دو بال بسیار ارزشمند حوزه است،گفت:زیرساخت های پژوهش در حوزه های علمیه تقویت شود.

وی خاطرنشان کرد: حرکت باید در حوزه نظام‌مند باشد و نظام آموزشی باید پژوهش محوری را در خود تربیت کند که 20 شاخص دارد و تعریف‌ شده است و همه را خلاق و مبلغ تربیت کند.

امام‌ جمعه قم تصریح کرد: هم‌اکنون حدود 30 هزار طلبه در سطوح عالی و دروس خارج داریم که سن این طلاب جوان و مشمول این جشنواره است که این‌ یک عدد بالایی است که با استفاده از این ظرفیت می‌توان تحولات بزرگی را رقم زد.

وی با اشاره به این‌که اگر موضوعات جشنواره عملی شود می‌توان شاهد تولید بیشتری علم بود گفت: زیرساخت تحقیق باید در مدارس قوی‌تر شود و شکل‌گیری شوراهای علمی کتابخانه‌ها و بانک اطلاعاتی در مدارس به جدیت دنبال شود.

حجت الاسلام والمسلمین اعرافی خاطرنشان کرد: حوزه باید محور تحقیقات کشور باشد آن‌هم مسائل روز و موردنیاز جامعه را موردبررسی قرار دهد چرا که حوزه مهد انقلاب بوده و این انقلاب در دامن حوزه رشد پیداکرده است و تحقیقات ما زمانی متناسب است که با جامعه در ارتباط باشد.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور در پایان تأکید کرد: حوزه باید در علوم انسانی و اجتماعی تحقیقات داشته باشد و طلاب جوان باید برای آینده آماده باشند و نگاه بین‌المللی است و فرا منطقه به موضوعات داشته باشند.

انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.