قم؛

همایش بین المللی«خمس و تعالی فرهنگی جامعه» برگزار می شود

همایش بین المللی «خمس و تعالی فرهنگی جامعه» با حمایت مراجع معظم تقلید اسفندماه سال جاری در قم برگزار می شود.همایش بین المللی «خمس و تعالی فرهنگی جامعه» با حمایت مراجع معظم تقلید اسفندماه سال جاری در قم برگزار می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبر نگاران جوان از قم؛  نصیری فرد گفت : همایش بین المللی «خمس و تعالی فرهنگی جامعه» با حمایت مراجع معظم تقلید اسفندماه سال جاری در قم برگزار می شود.
 

دبیر اولین همایش بین المللی «خمس و تعالی فرهنگی جامعه» افزود: شورای عالی همایش به ریاست آیت الله نعیم آبادی درچندماه گذشته دیدارهایی با مراجع معظم تقلید داشتند. در این دیدارها همه مراجع تقلید از ایده برپایی این همایش استقبال کرده و رهنمودهایی برای بهتر برگزار شدن آن ارایه فرمودند.

 
وی با اشاره به کارکردهای خمس در جامعه اظهار داشت: افزایش آگاهی دینی، ايجاد ارتباط با مراجع معظم تقليد به عنوان نائبان عام امام عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف، حمایت از مستمندان و بی سرپرستان، تربیت متخصصان دینی، تدوین متون علمی، تأسيس مراکز علمی و آموزشی، احداث مساجد و مراكز درمانى و بيمارستانى، مقابله با جریان های انحرافی وتكفيرى و ... بخشی از محورهای تأثیر پذیر از خمس است.

 
نصیری فرد تأکید کرد: خمس فریضه اى  بزرگ و الهی  است که نقشى مؤثر در تهذیب روحی فرد و پشتیبانی امور دینی و حاکمیتى اسلام دارد. خمس به عنوان تکلیفی دینی، داراى نقش سازنده ای در ارتقاء فرهنگی جامعه است.


 عضور کارگروه سبک زندگی شورای عالی انقلاب فرهنگی به بیان ضرورتهای برپایی همایش نیز اشاره کرد و گفت: امروزه  دشمنان با شناخت دقیق کارکرد خمس در صدد تضعیف، انزواء و فراموشی این واجب الهی  هستند و به همین منظور با شبهه افکنی و ایجاد تردید تلاش دارند تا این واجب مهم از رفتار دینی شیعیان حذف گردد. با درک اين مهم، همایشی علمی ترويجى تحت عنوان «خمس و تعالی فرهنگی جامعه» برگزار مي شود که اولین همایش بین المللی با محوریت موضوع فریضه الهی خمس است.

 
این استاد حوزه و دانشگاه در ادامه به اهداف برپایی این همایش پرداخت و تصریح کرد: این همایش در صدد است تا با تبیین علمی ابعاد فقهی، اقتصادى، سیاسی و اجتماعی خمس توسط پژوهشگران و محققان گامی جدی در جهت روشن ساختن کارکرد وسیع و موثر خمس بردارد. وی افزود: در این همایش دستاوردها و یافته های جدید علمی انديشمندان درباره نقش خمس در اعتلای فرهنگی جامعه ارائه خواهد شد.

 
 معاون آموزش و بین الملل اتحادیه جهانی اساتید دانشگاه ها با اشاره به استقبال نخبگان حوزوی و دانشگاهی از همایش خمس و تعالی فرهنگی جامعه بیان کرد: این همایش با استقبال نخبه گان حوزوی و دانشگاهی مواجه شده و در فراخوان مقاله اندیشمندان و اساتید تراز اول کشور به ارایه مقاله پرداختند. دبیر اولین همایش بین المللی «خمس و تعالی فرهنگی جامعه» افزود: این مقالات در دو روز برپایی همایش به صورت مقاله و سخنرانی ارائه خواهد شد و در پایان مجموعه مقالات هم چاپ خواهد شد.


انتهای پیام/ح
برچسب ها: همایش ، خمس ، تعالی فرهنگی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار