استاد حوزه علمیه قم با اشاره به روش آیت‌الله مظاهری در تألیف کتاب اخلاق گفت: اثر تألیفی ایشان نقطه عطفی در تبیین اخلاق در حوزه‌های علمیه به شمار می رود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم؛ آیت‌الله استادی مقدم، استاد حوزه علمیه قم، در کنگره نکوداشت آیت‌الله العظمی مظاهری که پنج شنبه ۲۵ آذر در سالن همایش مؤسسه اهل البیت(ع) اصفهان برگزار شدبا اشاره به روش آیت‌الله مظاهری در تألیف کتاب اخلاق، مبنی بر استفاده خالص از آموزه‌های قرآن و مکتب اهل بیت(ع)، گفت: اثر تألیفی ایشان نقطه عطفی در تبیین و تدریس اخلاق در حوزه‌های علمیه محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه کتاب اخلاق آیت‌الله مظاهری به درستی معرفی و شناخته نشده است، گفت: از قرن سوم هجری قمری تا به امروز، کتاب‌های اخلاق فراوانی به رشته تحریر درآمده، اما ایرادی که به همه آنها وارد است اینکه، همگی به نوعی تلفیقی و التقاطی هستند، یعنی علاوه بر آیات و روایات، از منابع غیر اسلامی نیز استفاده کرده‌اند.

استادحوزه علمیه درادامه گفت: آیت‌الله مظاهری معتقدند همانطور که احکام و قواعد را از قرآن فرا می‌گیریم، اخلاق را نیز باید به صورت خالص از آموزه‌های قرآن و مکتب اهل بیت(ع) استخراج کنیم.

آیت الله استادی بیان کرد: ایشان در سه جلد از کتاب اخلاق خود، از دو هزار آیه استفاده کرده‌اند و این اثرشان نقطه عطفی برای تدریس و تبیین اخلاق در حوزه‌های علمیه محسوب می‌شود تا توجه داشته باشیم که اسلام در زمینه اخلاق، صاحب مکتب است و آنچه را که در آن موجود است، باید به صورت خالص تبیین کرد.

وی خاطرنشان کرد: اگرچه ما در حوزه اخلاق اصالت داریم، ولی چون به تبیین آن نپرداختیم، عده‌ای معتقدند اخلاقیات را از منابع دیگری به جز اسلام به دست آورده‌ایم، باید جلوی این سوء استفاده‌ها گرفته شود، چرا که مکتب ما از هر حیث غنی است.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
داور
۱۲:۵۳ ۲۳ فروردين ۱۳۹۸
با عرض سلام
کتاب اخلاق حضرت ایت الله مظاهری را از کجا میتوان تهیه کرد ؟
لطف میفرمایید راهنمایی گنید
ممنون
آخرین اخبار