آلمان ده‌ها پناهجوی افغان را اخراج کرد

آلمان پس از رد درخواست پناهجویی 50 مرد افغان، آنان را به سرزمین مادری‌شان بازگردانده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پرس تی وی ؛ یک هواپیمای آلمانی که حامل اولین گروه از پناهجویان افغان بود، روز پنج‌شنبه از فرانکفورت وارد کابل، پایتخت افغانستان، شد. اخراج این پناه‌جویان بر اساس توافق اوایل اکتبر میان برلین و کابل صورت گرفته است.

اخراج پناهجویان از آلمان، موجب شد تا صدها تن از پناهجویان با اجتماع مقابل فرودگاه فرانکفورت، علیه این تصمیم تظاهرات کنند.

معترضان شعار سر می‌دادند: «نه به اخراج به افغانستان» و «همبستگی به‌جای بیگانه هراسی و نژادپرستی».

آلمان از ابتدای سال 2015 حدود یک‌میلیون پناهجو را از کشورهای فقیر و جنگ‌زده ازجمله افغانستان پذیرفته است. بر اساس آمارهای رسمی سال 2016 دفتر فدرال مهاجرت و پناهجویی آلمان، پناهجویان افغان دومین گروه پرجمعیت پناهجویان پس از سوری‌ها در این کشور اروپایی به شمار می‌آیند.

این در حالی است که احساسات ضد پناهجویی و همچنین درخواست‌ها برای کاهش شمار پناهجویان در این کشور اروپایی در حال افزایش است.

احساسات ضد پناهجویی همچنین موجب کاهش حمایت عمومی از حزب آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان، و شکست این حزب در انتخابات ایالتی شد.

بسیاری می‌گویند سیاست درهای باز مرکل به روی پناهجویان، موجب کاهش حمایت از این حزب شده است و از مرکل خواسته‌اند تا سیاست‌های سخت‌تری در زمینهٔ کنترل ورود پناهجویان در پیش گیرد.

وزارت پناهجویان افغانستان اعلام کرد از ابتدای 2016 تاکنون حدود 10 هزار پناهجوی افغان به این کشور بازگشته‌اند.

به گزارش رسانه‌های آلمان، دور بعدی اخراج گستردۀ پناه‌جویان افغان در اوایل ژانویه صورت خواهد گرفت.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار