توافقی مطرح کرد؛

نفی ولایت مهمترین آفات به انقلاب اسلامی است

نماینده استان گیلان در شورای عالی استان‌ها،گفت: نفی ولایت و عدم پایبندی به راس ملت از مهمترین دلایل آفات در انقلاب اسلامی است.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ علی توافقی نماینده استان گیلان در شورای عالی استان‌ها در سی و چهارمین اجلاس عمومی شورای عالی استان‌ها با بیان اینکه فساد اقتصادی آفت انقلاب اسلامی است و ظلم به شهدا و انسانیت است، اظهار داشت: ارمغان مهم انقلاب اسلامی تحول ساختاری در کشور است و این انقلاب به منظور نظام جمهوری اسلامی و نفی طاغوت و فساد استقرار داده شده است.

وی با بیان اینکه امام (ره) توصیه‌های مهم و جدی در خصوص اهمیت دینی و حفظ حقوق ملت از راه استقرار احکام مترقی اسلام در کشور داشته‌اند، افزود: مردم مسلمان و اقشار مردم برای عینیت بخشیدن به این ارزش‌ها جان خود را فدا کرده‌اند.

توافقی نماینده استان گیلان در شورای عالی استان‌ها اضافه کرد: اگر ایمان مردم به ارزش‌های دینی و آرمان‌های اسلامی و پشتکار عملی آنان و همچنین رهبری داهیانه ولایت دینی نبود هرگز انقلاب اسلامی به بار نمی‌نشست و استمرار پیدا نمی‌کرد به همین منظور معتقدم نقش رهبری مجاهدت مردم و دلسوزان نظام به ویژه شهدا در این رابطه امری غیرقابل انکار است.

توافقی در ادامه صحبت‌های خود با بیان اینکه همه می‌دانیم قانونگذاران مسلمان دلسوز و منتخب ملت در ابتدای انقلاب که قانون اساسی نظام را تهیه و از راه رفراندوم عمومی آن را به تأیید مقام معظم رهبری و مردم رساندند، تصریح کرد: مرحوم شهید بهشتی این قانونگذاری را با خون خود امضا کرده و از ما انتظار دارد که به آن عمل کنیم به همین منظور معتقدم که حرص و آزهای سیاسی و فسادهای اقتصادی آفتی است که می‌تواند به اعتبار قانون و نظام آسیب برساند.

وی با تأکید بر اینکه امروز فساد سیاسی در برخی دولت‌ها بسترساز فساد اقتصادی درون سیستمی شده و بعضی گلوگاه‌های اقتصادی را به فساد کشیده‌اند، گفت: به عنوان نمونه دادستان تهران و مدعی‌العموم مردم در عدلیه و دستگاه قضایی به طور رسمی در جمع مسئولان حراست و بازرسی دستگاه‌های دولتی و خصوصی اعلام کرد که بانک‌ها پای ثابت بیشتر فسادها و اختلاس‌های اقتصادی بودند و در تمام پرونده‌های مرتبط با فساد اقتصادی بانک‌ها به طور مستقیم و غیرمستقیم نقش داشته و دارند.

نماینده استان گیلان در شورای عالی استان‌ها با بیان اینکه در گذشته شاهد بودیم که پرونده‌های فساد چند میلیاردی ریشه در بعضی از بانک‌‌ها داشته و آنها از حمایت‌های بعضی از دولتمردان برخوردار بوده‌اند، تصریح کرد: در این میان آنچه جای شگفتی دارد اعلام ورشکستگی برخی از منتخبین مردم در انتخابات ریاست جمهوری، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، اعضای شورای اسلامی شهر و روستا با رأی مستقیم مردم و برگزاری رفراندوم‌های ضروری و تعیین کننده با رأی مردم همه و همه در قانون اساسی تصریح شده و غیرقابل انکار است.

توافقی اضفه کرد: این مطلب گویای آن است که از نظر دین و مکتب فکری امام فلسفه اصلی حکومت را باید در خواست و رضایت مردم جستجو کرد چرا که عدم رضایتمندی مردم مقبولیت و مشروعیت نظام و انقلاب را مورد چالش جدی قرار می‌دهد.

وی با تأکید بر اینکه باید به سه ویژگی انقلاب اسلامی توجه کرد، یادآور شد: توجه و دقت در آفت‌های انقلاب با قرینه قرار دادن آنها ضرورتی انکارناپذیربوده چرا که آفت‌هایی که از دغدغه‌های مهم رهبری و دلسوزان نظام است و باید تا دیر نشده برای آن چاره‌ای اندیشیده شود.

نماینده استان گیلان در شورای عالی استان ها با بیان اینکه روی گردانی از اسلام ناب، نفی ولایت و به هیچ دانستن بعد جمهوریت انقلاب و عدم پایبندی به رای ملت از مهمترین آفات در انقلاب اسلامی است،  یادآور شد:  استمرار و پایداری انقلاب بستگی به این سه ویژگی دارد به طوری که با کمرنگ شدن یا منتفی شدن آنها انقلاب اسلامی ما نیز کمرنگ و منتفی می شود.

توافقی اضافه کرد:  حکومت از دیدگاه اسلام برخواسته از موضوع طبقاتی و سلطه گری فردی و گروهی نیست بلکه تبلور آرمان سیاسی ملتی هم کیش و هم فکر است که به خود سازمان می دهد تا روند تحول فکری و عقیدتی راه خود را به سوی هدف نهایی بگشاید.

وی تاکید کرد: ملت ما در جریان تکامل انقلابی خود، از غبارها و زنگارهای طاغوتی زدوده شد و از آمیزه های فکری بیگانه خویش را پاک کرد و به مواضع فکری و جهان بینی اصیل اسلامی بازگشت و اکنون بر آن است که با موازین اسلامی، جامعه نمونه خویش را بنا کند.

توافقی با اشاره به کسانی که در برج عاج نشسته و پاسخگوی غارت و اعمال مجرمانه خود نیستند، تاکید کرد: رانت خواری به عنوان یک آفت ریشه دار در باندهای قدرت و سیاست است که به شکل شبکه ای نفوذ و بسط پیدا کرده و از درون کشور و انقلاب را در چالش و مخاطره قرار داده است.

وی با بیان اینکه انتخابات ها برای مردم یک فرصت برای رهایی از این آفت ها است، تصریح کرد: به نظر می رسد نخبگان و دلسوزان نظام بیش از گذشته برای این پلاک شکننده و یاس آور درمانی اندیشیده اند اما بهتر است که به آن عمل کنند.

توافقی یادآور شد: باید زمینه‌های اعتقادی نهضت را عینیت بخشید و شرایطی را به وجود آورد که در آن با ارزش‌های والا و جهان شمول اسلامی پرورش یابد و این مهم حاصل نمی‌شود مگر به کرامت و رضایت‌مندی خود مردم که اتفاقا این امر رمز تداوم انقلاب در آن نهضت نیز محسوب می‌شود.

نماینده استان گیلان گفت: برخورد مستبدانه یا بی‌اعتنایی به مردم اشکال‌تراشی برای آنان آفتی است که مدیریت میانه کشور در این رابطه دخیل است و اگر در ریشه‌یابی مشکلات مردم گفته شود با وجود اسلام و رهبری دینی چرا مردم با این همه مشکلات دست به گریبان هستند پاسخ این است که مدیریت میانه و مسئولان اجرایی غیر کارآمد سبب نارضایتی مردم و عدم تحقق مطالبات به حق آنان هستند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار