برگزاری رزمایش گسترده دریایی در چین

چین در واکنش به تشدید تنش‌های میان این کشور با آمریکا و تایوان، از برگزاری نخستین رزمایش نیروی دریایی با حضور ناو هواپیمابر «لیائونینگ» خبر داد.

برگزاری رزمایش گسترده دریایی در چینبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از خبرگزاری فرانسه، مقامات نیروی دریایی چین در واکنش به تشدید تنش های این کشور با آمریکا و تایوان از برگزاری اولین رزمایش نیروی دریایی با حضور ناو هواپیمابر «لیائونینگ» خبر دادند.

 براساس اظهارات مقامات نیروی دریایی چین، دراولین رزمایش گسترده ناو هواپیمابر چین در دریای بوهای،ده‌ها موشک هوا به هوا، موشک های ضد کشتی و موشک های دفاع هوایی شلیک و آزمایش شدند. برگزاری عملیات شناسایی، آزمایش سامانه های زود هشدار، ردیابی هوایی و دفاع موشکی از دیگر بخش های رزمایش دریایی چین بود.

رهبران نظامی پکن هدف از برگزاری این رزمایش گسترده را آزمایش مهمات و ارزیابی سطح آموزشی و آمادگی توان نظامی نیروی دریایی کشور توصیف کردند. شبکه تلویزیون ملی چین تصاویری از عملیات بلند شدن جنگنده های جی-15 از روی عرشه ناوهواپیمابر و همچنین شلیک موشک توسط آنان را نشان داد.

تمرینات نظامی دریایی چین در حالی برگزار می شود که جنگ لفظی مقامات پکن و «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور آینده آمریکا، در روزهای اخیر بالا گرفته است. مقامات چین گفتگوی تلفنی اخیر ترامپ با «تسای اینگ ون»، رئیس جمهور تایوان، را نقض پیمان واشنگتن با پکن تلقی می کنند. این در حالی است که رئیس جمهور آینده آمریکا حتی پیشنهاد کرده است واشنگتن می تواند سیاست قدیمی «چین واحد» را نادیده بگیرد. براساس این سیاست ،آمریکا می تواند با تایوان تحت اداره چین همکاری تجاری و اقتصادی داشته باشد.

مقامات نظامی آمریکا روز گذشته، با اشاره به تسریع در تجهیز نظامی جزایر مصنوعی و همچنین استقرار هواپیماهای نظامی در دریای چین جنوبی گفتند: «واشنگتن رفتار خصمانه و مدعی پکن را در این مناطق به چالش می کشد.» 

تصاویر ماهواره ای آمریکا از استقرار تجهیزات نظامی و سلاح های ضد هوایی در نزدیکی سامانه های نظامی جزایر مصنوعی در مناطق مناقشه آمیز دریای چین جنوبی حکایت دارد. این درحالی است که مقامات وزارت دفاع چین استقرار اینگونه تجهیزات نظامی را فقط در راستای اهداف غیر نظامی و همچنین دفاعی کشور توصیف می کنند.

ناوهواپیمابر لیائونینگ، کشتی دست دوم ساخت دوران اتحاد جماهیر شوروی و مربوط به 25 سال پیش است.

در دسامبر 2015، مقامات دفاعی چین از تلاش پکن برای طراحی و ساخت کامل و بومی دومین ناو هواپیما این کشور خبر دادند.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار