ثروتمندترین فرد چین به ترامپ هشدار داد

وانگ جیانلین هشدار داد در صورتی که ترامپ سرمایه‌گذاری‌های چین را بلوکه کند، کارمندان آمریکایی با مشکل مواجه خواهند شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از وب‌سایت "فوربز"، "وانگ جیانلین" – ثروتمند‌ترین فرد در چین – گفت درصورتی که سرمایه‌گذاری‌های چین در آمریکا متوقف شود، هزاران نفر از کارمندان آمریکایی متضرر خواهند شد.

وی در نشست سالانه کارآفرینان چینی گفت: "من در آمریکا 10 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری کرده ام و شرکت‌های من در این کشور بیش از 20 هزار نفر پرسنل دارند. درصورتی که اوضاع مدیریتی در آمریکا مورد قبول نباشد، این کارکنان هیچ سرمایه‌ای برای زنده ماندن نخواهند داشت."

این اظهارات وانگ در حالی مطرح شده است که قانون‌گذاران آمریکایی درخواست کرده اند درباره سرمایه‌گذاری‌های پکن در واشینگتن بررسی‌های دقیق‌تری انجام گیرد. بر اساس گزارش‌ها، خرید شرکت‌های آمریکایی به وسیله چین در سال جاری میلادی رکوردشکن بوده است. در سال 2016، شرکت‌های چینی برای خرید شرکت‌های آمریکایی 51 میلیارد دلار هزینه کرده اند. این در حالی است که در سال 2015، این مبلغ 11.7 میلیارد دلار گزارش شده است.

دونالد ترامپ – رئیس جمهور منتخب آمریکا – نیز درباره چین مواضع تندی را اتخاذ کرده است. وی چین را به تنزل ارزش یوان متهم کرده است و همچنین تهدید کرده است بر واردات کالاهای چینی تعرفه گمرکی 45 درصدی وضع خواهد کرد. با این‌که مواضع ترامپ درباره سرمایه‌گذاری‌های چین در آمریکا همچنان مشخص نیست، مقامات چین درباره قدامات احتمالی دولت آینده ترامپ اظهار نگرانی می‌کنند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار