آمریکا در صدد مستقر کردن تانک‌هایش در اروپاست

آمریکا به منظور تقویت نیروهای سازمان پیمان آتلانتیک شمالی در اروپا، تانک‌هایی را در برخی از کشورهای این قاره مستقر می‌کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روزنامه وال استریت ژورنال، ارتش آمریکا یک مرکز انبار متعلق به «جنگ سرد» را در هلند بازگشایی و تانک‌هایی را در آن مستقر کرده است که بخشی از تلاش آمریکا برای بازگرداندن سلاح‌های سنگین در اروپا است. 

ارتش آمریکا در تلاش است تا حضور نیروهای نظامی در اروپا را، که کنگره نیز آن را تصویب کرده، دنبال کند. این اقدام شامل حضور گردشی یک گردان عظیم در اروپا است که از ژانویه آغاز می‌شود.

در اوایل بهار، یگان‌هایی از سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) وارد کشورهای حوزه بالکان می‌شوند.

"بن‌هاجز"، فرمانده ارتش آمریکا در اروپا، در این زمینه اظهار داشت: سه سال قبل، آخرین تانک آمریکایی از اروپا خارج شد. ما همگی می‌خواستیم روسیه شریک ما باشد. کشور من هم اکنون در حال بازگردادن تانک‌ها به عنوان بخشی از تعهد ما برای بازدارندگی در اروپا است.

کنگره آمریکا بودجه قانون اختیارات دفاعی ملی را به میزان 3.4 میلیارد دلار تصویب کرده است تا تدابیر دفاعی از جمله بازگشایی پنج انبار تجهیزات در هلند، لهستان، بلزیک و دو انبار در آلمان صورت گیرد. 

آمریکا و مقام‌های هلندی اظهار داشته‌اند که این دو انبار کاملا از مرز ناتو با روسیه فاصله دارد و به عنوان اقدامی تحریک‌آمیز تلقی نمی‌شود و توافق ناتو با روسیه در خصوص مستقر نشدن نیروهای زیاد در مرز را نقض نمی‌کند. 

"تام میدن‌دراپ"،رئیس امور دفاعی هلند، اظهار داشت این مرکز جدید به این معنا است که اعضای ناتو در کنار یکدیگر هستند.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار