کرمان؛

ارزش تفکر در مسائل چندین برابر عبادت کردن است/ اعتماد به آمریکا کافی است

نماینده ولی فقیه در استان کرمان گفت: رسول گرامی اسلام (ص) ارزش تفکر در مسائل را چدین برابر عبادت وبندگی خداوند می داند.

ارزش تفکر در مسائل چندین برابر عبادت کردن است/ اعتماد به آمریکا کافی استبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، آیت الله سیدیحیی جعفری در مراسم نمازجمعه امروز کرمان  با گرامی داشت میلاد پیامبر اکرم(ص) ونیز امام ششم شیعیان صادق آل عبا (ع) گفت: قرآن کریم خطاب به مسلمین دوستداران پیامبر را سختگیر در برابر کفار و مهربان با دیگر مسلمین ذکر می کند.

وی با اشاره به اینکه اصل بصیرت در جامعه اسلامی از اهمیت زیادی برخوردار است گفت: امام ششم بارها در سخنان خود معانی مختلف بصیرت وضرورت وجود آن در زندگی را بیان کرده ورهبر انقلاب نیز بارها مردم ومسئولین کشور را به بصیرت دینی وسیاسی دعوت کرده اند.

امام جمعه کرمان نتیجه بی بصیرتی را در جنگ صفین برگشتن ورق علیه مسلمانان ذکر کرد وگفت: با توصیه های امیرالمومنین نزدیک بود در این جنگ بزرگ برای همیشه بساط نفاق از اسلام برچیده شود اما عده ای بی بصیرت فریب قرآن برسرنیزه را خورده وحرکت در مسیر اسلام منحرف شد.

جعفری اظهار کرد: بارها در طول تاریخ معاصر کشورخودمان نیز فریب بی بصیرتی ها را خوردیم وبا وجود تهدیداتی چون آمریکا هنوز هم عده ای بی بصیرت صحبت از مذاکره با آمریکا می کنند.

نماینده ولی فقیه در استان افزود: نمونه این مسائل وتکیه کردن به آمریکا را در زمان دولت مصدق داشتیم وی علی رغم اعتماد مردمی در این مسیر اشتباه کرد وکودتای مرداد 32ایجاد شد و شاه به قدرت برگشت.

وی با گرامیداشت سالروز شهادت حجت‌الاسلام دکتر مفتح در سال 1358 و روز وحدت حوزه و دانشگاه افزود: در گذشته بین حوزه و دانشگاه اختلافات زیادی بود اما با پیروزی انقلاب و تدبیر امام خمینی‌(ره) رابطه بسیار خوبی بین حوزه و دانشگاه ایجاد شده است و همچنان ادامه دارد.

آیت الله سید یحیی جعفری با اشاره به سخنان رهبر انقلاب مبنی بربدقولی آمریکائیها گفت: شما یک سال مذاکره کردید و به توافقاتی رسیدید اما آمریکا بدعهدی کرد و تحریم های جدید را پیش کشیده است واین به معنای عدم اعتماد جدید به آمریکا است.

خطیب جمعه کرمان با بیان اینکه تنها عامل پیروزی مسلمانان وحدت است تصریح کرد: دشمن با تفرقه‌افکنی در بین اقشار مختلف جامعه در داخل کشور و بین جامعه اسلامی در منطقه قصد نابودی حکومت اسلامی و در نهایت ضربه زدن به دین اسلام را دارد.

وی با اشاره به آزاد شدن شهر حلب در سوریه این اتفاق را پیروزی بزرگی دانست و گفت: شهر حلب یکی از شهرهای بزرگ و مهم سوریه است که با رشادت‌های رزمندگان اسلام از دست گروه تروریستی داعش آزاد شد.

نماینده ولی فقیه در استان خاطرنشان کرد: داعش زائیده افکار ومنافع غربی ها است ودر نهایت علیه آنها خواهد شد.

انتهای پیام/ح

برچسب ها: وحدت ، کرمان ، بصیرت ، آمریکا ، بدعهدی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار