تاکید بر بومی شدن پرورش ماهی در قفس/توسعه آبزی پروری دریایی روشی پایدار برای اشتغال ساحل نشینان

وزیر جهاد کشاورزی گفت: توسعه آبزی پروری دریایی روشی مطمئمن، پایدار در جهت افزایش درآمد و اشتغال ساحل نشینان است.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روابط عمومی وزارت جهاد کشاورزی ، حجتی وزیر کشاورزی در جریان بازدید از طرح های شیلاتی قشم با اشاره به این که خوشبختانه این طرح با استقبال کارآفرینان،سرمایه گذاران و ساحل نشینان روبرو شده و در حال عمومیت یافتن است،تصریح کرد: باتوجه به کاهش ذخایر دریایی و برای اشتغال پایدار و درآمدزایی بومیان و صیادان جزیره قشم، طرح‌های پرورش ماهی در قفس،تکثیر و پرورش میگو و همچنین استفاده از طرح های دانش بنیان در قالب برنامه های اقتصاد مقاومتی وزارت جهاد کشاورزی اجرا می شود.

وی اضافه کرد: تاکنون بیش از 360 قفس برای تولید آبزیان در آب های خلیج فارس،دریای عمان و دریای خزر تولید شده و استقرار یافته است.

حجتی ظرفیت قفس ها را حداقل 35تن و حداکثر 120تن اعلام کرد و افزود:تاکنون برای تولید 84 هزارتن ماهی به روش پرورش در قفس در جزیره قشم مجوز صادر شده است.

وی تاکید کرد: وزارت جهاد کشاورزی در تامین منابع مالی و زیرساخت‌های اجرای طرح اقتصاد مقاومتی پرورش ماهی در قفس، حمایت و پشتیبانی همه جانبه می کند.

بر اساس این گزارش وزیر جهاد کشاورزی در جزیره قشم از نخستین مرکز تولید و پرورش در قفس گونه های بومی ماهیان خلیج فارس با بهره مندی از دانش بومی بازدید کرد.

حجتی بر لزوم بومی سازی زنجیره فعالیت و خدمات مرتبط با فن آوری آبزی پروری دریایی در حوزه پیشین و پسین در کشور برای پایداری و اقتصادی کردن تولید از طریق پروش ماهی در قفس تاکید کرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار