تظاهرات مخالفان و حامیان رئیس‌جمهور کره جنوبی در سئول

در شرایطی که رئیس‌جمهور کره جنوبی در حال حاضر از قدرت تعلیق شده است، مخالفان و حامیان او در سئول دست به تظاهرات زدند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پرس تی وی ؛ مخالفان "پارک گئون‌هی"، رئیس‌جمهور کره جنوبی برای هشتمین هفتۀ متوالی در خیابان‌های سئول، پایتخت این کشور، تجمع کرده و خواهان برکناری سریع او شده‌اند.

گروه‌های مخالف می‌گویند راهپیمایی روز شنبه در نزدیکی ساختمان دادگاه قانون اساسی این کشور برگزار می‌شود.

دادگاه قانونی اساسی کره جنوبی، که متشکل از 9 قاضی است، 180 روز فرصت دارد تا استیضاح رئیس‌جمهور را رد یا تأیید کند.

طرح استیضاح خانم پارک که با 234 رأی موافق در برابر 56 رأی مخالف در مجلس کره جنوبی به تصویب رسید، باید برای نهایی شدن در دادگاه قانون اساسی نیز به تأیید برسد.

این در حالی است که چندین هزار تن از حامیان پارک گئون‌هی، که بیشتر آنان را سالخوردگان تشکیل می دهند، اوایل روز شنبه با تجمع در مجاورت ساختمان دادگاه قانون اساسی خواهان مردود اعلام شدن طرح استیضاح شدند.

آنها همچنین با حمل بنرهایی به انتقاد از اعتراض های مخالف رئیس‌جمهور پرداخته و آن را توطئۀ چپ‌گرایان قلمداد کردند.

تیم حقوقی رئیس‌جمهور کرۀ جنوبی نیز روز جمعه با ارائه یک درخواست حقوقی 24 صفحه‌ای اعلام کردند استیضاح خانم پارک هیچ پایه و اساس قانونی نداشته است.

لی جونگ‌هوآن، یکی از وکلای رئیس‌جمهور کره جنوبی، گفت: ما نمی‌توانیم قبول کنیم که رئیس‌جمهور مفاد قانون اساسی را نقض کرده است... استیضاح رئیس‌جمهور باید رد شود.

رئیس‌جمهور 64 سالۀ کرۀ جنوبی، در ارتباط با پروندۀ رسمی فساد مالی "چوی سون‌سیل"، دوست دیرینۀ خود، به سوء‌استفاده از قدرت و تبانی متهم شده است.

در صورتی که دادگاه قانون اساسی استیضاح "پارک گئون‌هی" را تأیید کند، او نخستین رئیس‌جمهور منتخب کره جنوبی خواهد بود که پیش از اتمام دورۀ پنج‌سالۀ ریاست‌جمهوری از سمت خود عزل می‌شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار