اردبیل؛

جزییات امداد رسانی در محور اسالم-خلخال

با بارش برف ماموران راهداری، پلیس راه استان و جمعیت هلال احمر به بسیاری از گرفتارشدگان در محور اسالم-خلخال امدادرسانی کردند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ سرهنگ سید حجت فتاحی رئیس پلیس راه استان اردبیل از امدادرسانی به گرفتار شدگان در برف محور اسالم-خلخال خبر داد و گفت: با تلاش ماموران راهداری، پلیس راه استان و جمعیت هلال احمر به بسیاری از گرفتارشدگان در محور اسالم-خلخال امدادرسانی شد و برخی از رانندگان وسایل نقلیه که در کولاک گرفتار شده بودند با همت پلیس راه استان، هلال احمر و راهداری نجات یافتند

رئیس پلیس راه استان اردبیل افزود: هم‌اکنون بارش شدید برف در محور اسالم-خلخال با شدت ادامه دارد و کولاک و برف این محور را به طور کامل پوشانده است.

 تردد در این مسیر فقط با زنجیر چرخ و تجهیزات زمستانی ممکن است.

بارش شدید برف در محور اسالم-خلخال وامدادرسانی به گرفتار شدگان در کولاک

وی با اشاره به اینکه تمام محورهای استان اردبیل را بارش برف پوشانده است، گفت: نیاز است رانندگان برای تردد از محورهای استان اردبیل تجهیزات زمستانی را به همراه داشته باشند تا هیچ حادثه تلخی در جاده‌های اردبیل رخ ندهد.

سرهنگ فتاحی بیان کرد: انتظار می‌رود با توجه به ادامه بارش برف و کولاک شدید رانندگان نکات ایمنی را رعایت کنند و در صورت لزوم از سفرهای غیرضروری خودداری کرده و سفرهای خود را به روزهای آینده موکول کنند.

وی اظهار کرد: یکی از مشکلاتی که هم‌اکنون در جاده‌های استان اردبیل و در بین رانندگان وجود دارد این است که متاسفانه برخی از رانندگان علی‌رغم اینکه زنجیرچرخ به همراه دارند اما نحوه بستن این زنجیر را نمی‌دانند که این امر مشکلات زیادی را به وجود آورده است.

رئیس پلیس راه استان اردبیل با بیان اینکه ماموران پلیس راه استان اردبیل علی‌رغم تمام تلاش های شبانه‌روزی خود مشغول آموزش نحوه بستن زنجیر چرخ به رانندگان هستند، افزود: امیدواریم با تکمیل این عملیات در جاده‌های استان اردبیل شاهد هیچ گونه حادثه تلخ و تصادفات نباشیم اما نیاز است رانندگان آموزش های بستن زنجیر چرخ را یاد بگیرند تا برای تردد در جاده‌ها مشکلی نداشته باشند.

سرهنگ فتاحی گفت: هم‌اکنون امکان تردد در تمام جاده‌های مواصلاتی و کوهستانی استان اردبیل وجود دارد و تاکنون هیچ گزارشی مبنی بر تلفات جاده‌ای به دست نرسیده است که امیدواریم با رعایت نکات ایمنی توسط رانندگان در آخرین روزهای فصل پاییز سفری خوب و خوشی برای مسافران در جاده‌های اردبیل رقم بخورد


مدارس اردبیل تعطیل شدند

به دلیل بارش برف و برودت هوا و براساس اعلام اداره کل آموزش و پرورش استان مدارس در برخی نواحی و مناطق اردبیل تعطیل شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ به دنبال بارش برف و برودت هوا و براساس اعلام اداره کل آموزش و پرورش استان، مدارس در برخی نواحی و مناطق اردبیل تعطیل شد تا دانش‌آموزان بعد از 3 روز تعطیلی، روز یکشنبه را نیز به تعطیلی سپری کنند.

براساس اطلاعیه اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل روز یکشنبه، 28 آذرماه شیفت قبل از ظهر در اردبیل، خلخال، سرعین، کوثر، خورش رستم، شاهرود، نمین، نیر و هیر تمامی مقاطع تحصیلی تعطیل است.

بر همین اساس در ارشق، لاهرود و مشگین‌شهر نیز مقاطع پیش دبستانی و ابتدایی به علت بارش برف و برودت هوا تعطیل بوده و دانش‌آموزان در این نواحی و مناطق خانه‌نشین می‌شوند.

علاوه بر مدارس برخی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی در سطح استان نیز کلاس های خود را با تاخیر شروع خواهند کرد و کلاس های دانشگاه محقق اردبیلی در روز 28 آذرماه نیز تا ساعت 12 ظهر تعطیل است و شروع کار کارمندان نیز ساعت 10 صبح است.

تمامی کلاس های دانشگاه پیام نور اردبیل از ساعت 10 شروع خواهد شد و کلاس های قبل از ظهر دانشگاه علوم پزشکی اردبیل نیز تعطیل بوده و کلاس های دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل، سرعین و نیر نیز تا ساعت 12 تعطیل بوده و ساعت حضور کارکنان این دانشگاه ساعت 10 اعلام شد.

موج دوم سامانه بارشی و سرد که از عصر امروز وارد استان اردبیل شده چهره زمستانی به پاییز اردبیل داده و اختلالاتی را در کارهای روزمره مردم به دنبال داشته است که براساس اعلام اداره کل هواشناسی استان بارش برف به طور متناوب در استان تا روز دوشنبه ادامه خواهد داشت اما سرمای هوا تا پایان هفته در استان تداوم می‌یابد.

بارش شدید برف در محور اسالم-خلخال وامدادرسانی به گرفتار شدگان در کولاک.

سامانه بارش برف فردا از اردبیل خارج می‌شود

علی دولتی‌مهر مدیرکل هواشناسی استان اردبیل گفت: سامانه بارشی برف تا فردا عصر در استان اردبیل باقی‌مانده و تا پایان هفته هوایی سرد در استان حاکم می‌شود.

علی دولتی‌مهر افزود: در حال حاضر دمای استان اردبیل در بیش‌تر ساعات زیرصفر است و تا اواخر هفته جاری هوای سرد در استان اردبیل باقی‌ می‌ماند که بارش برف عصر روز یکشنبه از استان اردبیل خارج می‌شود.

وی گفت: پیش‌بینی می‌شود بارش برف در بسیاری از مناطق به 15 سانتی‌متر برسد و در این زمینه نیاز است همشهریان نسبت به آماده بودن در برابر سرما اقدامات لازم را انجام دهند.

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل افزود: در جاده‌های مواصلاتی و گردنه‌های استان اردبیل نیز به دلیل وزش باد، شاهد کولاک خواهیم بود که ضرورت دارد رانندگان وسایل نقلیه در تردد از جاده‌های استان اردبیل احتیاط کرده و لوازم ایمنی به همراه داشته باشند.

بارش شدید برف در محور اسالم-خلخال وامدادرسانی به گرفتار شدگان در کولاک

پرواز‌های فرودگاه اردبیل باوجود بارش برف انجام می‌شود

سیدفخرالدین هاشمی مدیرکل فرودگاه‌های استان اردبیل گفت: در حال حاضر با وجود بارش برف باند فرودگاه اردبیل باز است و تمامی پرواز‌ها در موعد مقرر انجام می‌شود.

سیدفخرالدین هاشمی افزود:پروازهای هواپیمای جمهوری اسلامی (ایران‌ایر) با شماره پرواز 267 از مشهد مقدس در فرودگاه اردبیل نشسته و با شماره پرواز 496 اردبیل را ساعت 14:50 به مقصد تهران ترک کرد.

مدیرکل فرودگاه‌های اردبیل افزود: هواپیمایی نفت با شماره پرواز 2582 ساعت 12:30 وارد و با شماره پرواز 2583 فرودگاه اردبیل را به مقصد تهران ترک کرد.

هاشمی تصریح کرد: پرواز هواپیمایی آسمان طبق برنامه در صورت مساعد بودن شرایط جوی ساعت 16:45 انجام می‌شود.

انتهای پیام/ع


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
طاها
۲۳:۲۶ ۰۵ دی ۱۳۹۵
شیطنت رسانه ای استان اردبیل. محور اسالم خلخال از سمت گیلان باز است . هنگام بسته شدن می گویند اسالم خلخال و هنگام باز بودن می گویند خلخال اسالم .