آبادان ؛

تجلیل از فعالان قرآنی بندرهندیجان به مناسبت هفته قرآن و عترت

به مناسبت هفته قرآن و عترت برنامه‌های مختلفی در سطح مدارس شهرستان هندیجان برگزار می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان؛حیاتی رئیس آموزش‌وپرورش هندیجان گفت: به مناسبت هفته قرآن، عترت و نماز محفل اُنس با قرآن و نواختن زنگ قرآن در مدارس از جمله برنامه‌های این هفته در هندیجان است.

خسرو حیاتی  افزود: قرآن کریم می‌فرماید بهترین شما کسی است که قرآن بیاموزد و آموزش بدهد لذا همکاران ما در کارشناسی قرآن و عترت با همکاری اولیاء دانش آموزان و توانمندی‌های دانش‌آموزان شهرستان هندیجان در این هفته پر خیروبرکت مسابقات قرآنی را برگزار خواهند کرد.

وی گفت: هفته قرآن و عترت از 23 آذرماه آغاز و تا 30 آذرماه ادامه می‌یابد که در نخستین روز هفته زنگ قرآن به‌صورت نمادین در همه مدارس نواخته شدو برنامه صبحگاهی با جدیت بیشتر به نام قرآن آغاز می‌شود.

رئیس آموزش‌وپرورش شهرستان بندر هندیجان افزود: از جمله برنامه‌های این هفته که توسط کارشناسی قرآن و عترت اداره آموزش‌وپرورش هندیجان برگزار می‌شود، زنگ نمادین در مدارس، مسابقات قرآنی در رشته‌های قرائت، ترتیل، حفظ، تفسیر خواهد بود.

حیاتی  گفت: از دیگر برنامه‌ی مسابقاتی در رشته عترت می‌توان به صحیفه سجادیه، نهج‌البلاغه، انشاء به امام زمان (عج) مداحی و در رشته نماز احکام، اذان، انشاء نماز اشاره کرد.

وی افزود: در این برنامه‌ها و بخصوص مسابقات قرآنی بیش از هزار نفر دانش‌آموز و همکار فرهنگی انجام‌وظیفه می‌کنند. تعلیم و تعلم قرآن عبادت است و بر هر مسلمانی واجب است قرآن را فراگیرد.

دبیر شورای آموزش‌وپرورش هندیجان بیان کرد: خواندن، حفظ و مهم‌تر از آن عمل به قرآن برکاتی دارد که جوامع مسلمان را دگرگون می‌کند هدف انقلاب اسلامی و نظام آموزشی درنهایت رسیدن به قرب الهی است پس باید دستورات قرآن و عترت حضرت رسول‌الله (ص) را به‌طور کامل در زندگی خود اجرا کنیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.