آبادان ؛

همنشینی قرآن و فعالیت‌های خیریه در طرح شمیم وحی مناطق محروم ماهشهر

از مردادماه امسال کاروان شمیم وحی ماهشهر با گردهم آمدن ۲۰ فعال قرآنی به صورت رسمی تشکیل شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان؛مجتبی عبادی، فعال و قاری قرآن شهرستان ماهشهر از فعالیت گروهی از حافظان و قاریان این شهرستان در کاروان قرآنی در ماهشهر خبر داد و گفت: در یک سال گذشته کاروان بزرگ قرآنی توسط حامد شاکرنژاد قاری بین‌المللی کشورمان در تهران راه‌اندازی شد که با برنامه‌های قرآنی و  و عام المنفعه خیر و برکت زیادی به همراه داشت. گروهی از قاریان و حافظان قرآن ماهشهر بر آن شدند که از این کار بزرگ الگو بگیرند و آن در شهرستان عملی کنند.

وی افزود: از مردادماه امسال کاروان شمیم وحی ماهشهر با گردهم آمدن ۲۰ فعال قرآنی شامل قاریان و حافظان و گروه تواشیح نور الحیدر به صورت رسمی و منسجم تشکیل شد. البته پیش از این به صورت خودجوش در سطح شهرستان برنامه برگزار می‌کردیم.

عبادی گفت: کاروان شمیم وحی ماهی یک بار در روستاها و مناطق محروم بندرماهشهر حضور پیدا می‌کند و در مساجد محفل انس با قرآن اجرا می‌کند.

این قاری قرآن افزود: اعضای کاروان در ماه یک جلسه تشکیل می‌دهند که طی آن روستای موردنظر و قاریان و مجری برنامه انتخاب می‌شود.

مسئول کاروان شمیم وحی ماهشهر با بیان اینکه تاکنون در سه روستا حضور پیدا کردیم، گفت: متأسفانه روستاهای ما هیچ برنامه‌ قرآنی ندارند. در خانه‌ها، قرآن در پارچه‌ای سبز پیچیده شده و نگهداری می‌شود؛ از این رو وقتی این برنامه اجرا شد شور و اشتیاق خاصی در مردم بوجود آمد به طوری که بزرگان روستا هم در برنامه حضور پیدا کردند.

عبادی گفت: اگر امکان داشت این کاروان حمایت می‌شد، اثرگذاری آن بیش از این می‌شد؛ چرا که در برخی از روستاها مساجد نیاز به ساخت دارد و هنوز کامل نشده است. اگر این کاروان در کنار اثر معنوی که می‌گذارد این حمایت مادی را هم برای روستا و مسجد به همراه داشت و خیر و برکت آن بیشتر می‌شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.