آبادان؛

وقف خانه مسکونی توسط بانوی آبادانی

بانویی آبادانی تنها خانه مسکونیش را برای قرائت و آموزش قرآن به وقف گذاشت.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ؛ در دنیایی که خیلی ها فکر مال اندوزی هستند کسانی پیدا می شوند که هنوز به فکر کار های خیر و عام المنفعه هستند .کارهای خیری که نفع عمومی دارند و همگان از آن سودمند می شوند.

یکی از این کارهای خیر و بسیار پسندیده که در مبانی دین به آن خیلی تاکید شده است وقف است.

در این بین یک بانوی آبادانی با وقف خانه خود تصمیم دارد تا در دنیای فانی توشه ای ارزشمند برای دنیای باقی خودد بیاندوزد.

ملوک خانم امیر رضایی خانه خود در منطقه بهمن آبادان را وقف راه خدا و قرآن کرده است تا برای همیشه آوای ملکوتی قرآن در این خانه طنین انداز شود.

خانم امیررضایی در مورد وقف منزل خود گفت :نیت کردم و دلم میخواست تنها چیزی را که در این دنیا دارم وقف کنم تا در آن قرائت قران جاری شود و این آوای ملکوتی همیشه در این منزل پار برجا باشد.

این خانه دو طبقه 50 سال پیش خریداری شده ، و ارثیه ای مادری بود که از طرف مادر خانم رضایی برای او به ارث رسیده بود و او تصمیم گرفت تا این ارث مادری را ، ماندگار و جاودانه کند.او گفت :انسان نباید فقط فکر این دنیای خود باشد و باید اندخته ای هم برای آن دنیای خود داشته باشد . من هم برای اینکه باقیات الصالحاتی داشته باشم و هم  به دلیل اینکه این منزل از مادر به مادر به ارث رسیده می خواستم با وقف این ملک ، نام آنها را ماندگار کند .

 شوهر خانم امیر رضایی هم در این زمینه گفت: این ملک متعلق به همسر من است و من از انکه آنرا وقف کرده است بسیار خوشحالم.زیرا انسان همیشه باید کارهایش را به گونه ای انجام دهد که رضایت خداوند را در پی داشته باشد و این اقدام همسر من در راستای رضایت خداوند است.

یکی از همسایگان در این زمینه گفت: اقدام خانم رضایی همه اهل محل را تحت تاثیر قرار داده است و بدون شک این اقدام ایشان الگویی برای همه اهل محل در انجام کارهای خیر است.

 شریفی رییس اداره اوقاف آبادان با بیان اینکه خوشبختانه از این نوع افراد خیر در آبادان کم نیستند گفتند: در سال 94 /چهار منزل مسکونی  و 10 ملک مذهبی مانند حسینیه در آبادان به اداره اوقاف واگذار شدند.

کارشناسان ارزش منزل مسکونی خانم امیر رضایی را بیش از 70 میلیون توان تخمین زده اندبزودی منزل خانم امیر رضایی محلی برای تلاوت و آموزش قرآن مجید می شود .محلی که برای همیشه آوای قران در آن طنین انداز می شود. و همه بویژه جوانان از این مکان برای یادگیری مبانی قرانی استفاده می کنند . بدون شک وقف این مکان علاوه بر اینکه نام واقف ان را ماندگار کرد .سرمشق مناسبی شد برای همه کسانی که میخواهند در این راه گام نهند و اندخته های زندگیشان را تبدیل به توشه راه اخرت خود کنند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.