ساری ؛

پرداخت 300 میلیارد ریال بلاعوض به کشاورزان خسارت‌ دیده

توزیع 300 میلیارد ریال خسارت بلاعوض به باغداران مرکبات و کیوی استان مازندران به‌ زودی آغاز می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، ربیع فلاح استاندار مازندران در گرد همایی ائمه جمعه استان مازندران گفت: پرداخت تسهیلات با بهره کم نیز در برنامه کاری قرار دارد که با نظرات کارشناسی این تسهیلات در اختیار کشاورزان قرار میگیرد.

وی به ایجاد 5 هزار شغل جدید امسال در بخش‌های کشاورزی و صنعتی مازندران اشاره کرد و گفت: با شکل‌گیری ستاد رفع موانع تولید، 750 بنگاه اقتصادی بخش کشاورزی و صنعتی 320 میلیارد تومان تسهیلات دریافت کردند.

ربیع فلاح با بیان اینکه ایجاد منطقه آزاد برای مازندران در شورای عالی مناطق آزاد کشور تصویب شد، افزود: متولیان استانی باید منافع استانی را بر منافع بومی ترجیح دهند و ائمه جمعه نیز این موضوع را به‌درستی بین مردم و نمایندگان مجلس توجیه کنند تا با ایجاد همدلی و وحدت زمینه دریافت امتیاز این موضوع در مازندران نهادینه شود.

استاندار مازندران با اشاره به مشکلاتی که بازار محصولات کشاورزی مازندران دارد، افزود دولت با خرید تضمینی محصولات، برخی از مشکلات کشاورزان را حل کرد ولی باید بازارهای جدیدی برای تولیدات مازاد تعریف شود.

وی به اقدامات استان برای خرید تضمینی مرکبات شب عید اشاره کرد و گفت: شرکت‌های تعاونی در 16 مرکز با نرخ تضمینی اقدام به خرید مرکبات مورد نیاز مردم در ایام عید اقدام میکنند.

فلاح در بیان اینکه پوشش بیمه اراضی زراعی در مازندران چندان مناسب نیست، گفت: از 460 هزار هکتار اراضی زراعی و باغی استان تنها هفت درصد اراضی زیرپوشش انواع بیمه‌ها هستند که برای بهره‌برداری از ظرفیت بیمه‌ای استان مازندران نیاز به همراهی و همدلی ائمه جمعه استان است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.